Vet. besök?
Tänkte höra lite om ni vet vad en undersökninga av öronen ungefär går på? Jag tycker att min hund skakar/kliar väldigt mycket på öronen och han har haft skabb samt svamp en gång tidigare. Min pojkvän säger att jag är nojjig, men skulle vilja kolla upp det ändå.
Någon som kan ge mig ett ca pris så jag vet hur mycke pengar som bör finnas i minna ägor =P
Det är svårt att svara på alla vettar tar olika pris,ring vetten och hör efter så får du det rätt…

Har varit både till mindre veterinär och klinik med min hund och då har den typen av undersökning gått på ca 400-500 kr.
Men det bästa är ju att ringa den veterinär du tänkt att gå till och fråga.
Ok, tack så mycket ;)
Hos oss kostar pol.avgift + undersökning + behandling= 760 kr
Nu vet ju jag vad du har för hund, han har ju ganska mkt päls. Kan vara att du behöver "plocka" öronen lite. Sen finns det ju öron rens att köpa (jag har hemme så Lizze kan ta med nästa gång) Det kan lösa upp viss smuts. Fortsätter han att vara orolig med öronen skulle jag åka till veterinären.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#4 Pol.avgift? Ok, tack så mycket.
#5 Jag har toppsat öronen, men inte för långt in, och lizze tog ett papper och körde runt fingre, och mamma sa att det va skabb. Måste en hund ha skabb för att han har svart "öronvax"? För när han hade skabb senast va med myckte klet, och nu är det nästan obefintligt. Ska iaf boka en tid för hälsokontroll på måndag.
Sedan är han ju överviktig och idag försökte min mor att bjuda honom på grädde, men jag sa ifrån då jag försöker få ner hans Övervikt. De flesta säger att jag är taskig som inte låter honom äta en massa snack och människomat, men då han är överviktig så tycker jag att det gör mer skada än nytta, jag vill trotts allt ha kvar min hund i livet några extra veckor. Är jag verkligen elak?
Tycker snarare att dom borde klaga på att han får för mycket mat och för lite motion. Iof äter han ganska dåligt, inte mycket alls, men motionen skulle kunna öka ifrån 3 promenader i veckan på ca 6 km till iaf 5 ggr i veckan..
#6 Vilke fin hund du har och det är ju klart att du inte är elak mot din hund. (Att bjuda på grädde är i såna fall mer elakt.) Lycka till med bantningen, och kämpa på med promenaderna.
#7 Tack så mycket, både jag och hunden behöver motion känns det som! =P
Jag har iaf beställt vet. tid, nästa måndag ska jag dit, tycker dock att det va lite sent, det är ju nu det kliar i öronen på han och dessutom är han halt nu… Men jag gör iaf så gott jag kan för min lilla vovve…
tycker det är starkt av dig att inte falla för de rara hundögon som ofta visar sig när det finns något gott xD tycker du verkar vara en klok hundägare=)
säger detsamma som ovan. Att du kan hålla dig ifrån att ge efter för dessa (hemska) hundögon som alltid kommer fram när det är nåt dom vill, det är beundransvärt.
Berätta sen hur det gick med öronen. är lite nyfiken på vad det är.
Det är ju bättre att du fått den tiden än att du inte skulle fått någon alls. Vart ska du åka med honom?
Tycker det är bra att du håll han borta från godiset. Äter han inte sin mat så kan han inte vara så jätte hungrig. Se möjligen över om du skulle behöva byta foder. Det kan du prata med veterinären om. Då han inte är någon stor ätare ska du inte bli rädd för priset om de rekomenderar något lite dyrare foder, för det blir billigare i längden!
Jag ger både mina katter och hundarna ganska dyr mat, men i det långa loppet blir det inte farligt dyrt.
Han är så fin din knas, så du gör helt rätt i att ta väl hand om honom.
Fråga din mamma hur hon tror att hon skulle se ut om någon bjöd henne på grädde å annat snask, och sen fick hon ingen motion på det?
Håller med Lizze om att knas å Majsan skulle blivit fina ihop!
~ Anneli ~
#11 Jag ska gå till Kopparberg, det va mor som bokade tiden, inte jag som jag tidigare sa (har jag för mig). Jag ska byta foder till honom när denna säck börjar ta slut, då detta foder är ganska fett.
Ja, dom skulle bli ett fint par, dock är ju Knasen kastrerad ;)
#12 Och majsan är tyvärr död.
~ Anneli ~
#13 Ja just ja, förlåt… Glömde det. =( Hade för mig att Liz sa något om det-
#15 Ja, jag träffade den där utan svart nos sista jag va hem till dig, riktigt söt sak. Skulle vilja ha en likadan, först större modell, eller någon typ av finsk spets (tror jag att dom heter), nästa gång jag skaffar hund. Men när Knasen går bort så dröjer det länge innan nästa hund kommer in i bilden.
#16 Det bästa är att skaffa den nya hunden före den andra går bort, då blir inte saknaden så stor. Eller den känns inte på samma sätt iaf.
~ Anneli ~
#17 Ja, jo, men det förstår jag. Men däremot känner jag att en hund inte riktigt passar in i mitt liv just nu. Jag har med mig honom överallt och jag tar hand om honom och allt annat, jag älskar honom och han mår bra utav att vara med mig. Men döremot känner jag mig något låst, då han aldrig kan vara ensam om han inte får sitta i bilen. Så jag och Tobbe kan aldrig göra något spontant som att tex åka och kolla på bio, utan att skaffa hundvakt. Dessutom så vill jag görna "volvoragga" ibland, och då är det inte så lämpiligt att ha med sig hunden.
#18 hehe nä det e ju sant.. men han kan ju få på sig ett par brillor å tuffsas till lite så blir han fin att volvoragga med! hahaha snacka vilken syn!
~ Anneli ~
#19 Jaha, men nu menade jag inte på crusingar, utav vara en riktig volvoraggare med basdunk, sladda osv =P Han har varit med nå¨gra gånger i pontiacen, han gillar det =)
Har en jätte bra bild som Lizze tagit på detta, men inte på denna dator, utan den kraschade =( Glömde iaf bilden, så den kommer nu, han syns i backspegeln =P Han älskar att åka bil som tur är!
#20 Då får du byta ut solbrillorna mod hörsel kåpor då.. Hahaha
#21 Läcker bild.
~ Anneli ~
#22 Haha, ja, och spänna fast honom =P
Nää han är ju så tung att han sitter kvar.
Blir problem när du har bantat honom!
~ Anneli ~
#24 Naww, nu är du lite elak. Haha!
Ville bara uppdater: Va till vetrinären idag, han va fullt frisk, dock något överviktig, lite tandsten och klådan i örat va förmodligen smutts längre in i örat så det skulle behandlar med öronrens.
Känns skönt att veta att min hund är frisk och kry =)
26,Vad skönt att höra
#28 Haha, gulligt =P