OT: Melodifestival Final
Ser ni på Melodifestivalen och vad tycker ni isåfall?
Jag gillar Alcazar faktiskt. Ingen annan hittills. Jo, Caroline Af Ugglas är lite sådär härligt cool, men ska inte tävla för Sverige sen på "riktigt" tycker jag.
Caroline af ugglas är jäkligt bra, men som du säger så tycker jag inte hon ska tävla för sverige sen…
Annars tycker jag Alcazar, 1000 miles eller baby goodby… 
Dom som sjunger 1000 miles är faktiskt härifrån där jag bor
(upplandsväsby)
Jag hoppades på HEAT eller Sarah, men icke då!
Jag tycker inte om melodifestivalen längre så jag har bojkottad alla deltävlingar och hela finalen (har faktiskt inte ens hört någon av låtarna)
Eller nu ska jag vara helt ärlig, jag såg faktiskt lite av omröstningen, men då jag störde mig som attans på programledaren och inte gillade någon av låtarna så gick jag ut med hunden istället.
Tycker att det har blivit lite för mycket nu. Det ska vara EN final och inga deltävlingar.
Det är första intrycket man får av låten som ska gälla, inte rösta efter att man har hört en låt miljoner gånger.
#1 då är vi nästan grannar ;) jag bor i märsta
#3 Jasså gör du! Jag bodde där för ett år sen ungefär, ute i en villa på landet 
Btw, Helt fel låt vann!!
#5 Håller med!

#3 håller med du! jag har med bojkottat allt.. var ute med tzar istället för att se på tvn! Vi gick ut när det började och det enda vi såg var lite på slutet så jag/vi såg att Melena vann men jag vet inte hur den låten går?
Men men såg att det var Fredrik Kempe som skrivit den så det låter väl som allt hans låter? vad jag kan tro!! Allt han gjort låter ju i stort sätt likadant??
Och särskilt bra är det inte, enligt mina öron!!
Så fel van säkert brukar väl alltid vara så? btw har sverige igentligen gjort något nyskapande sen -74 för det var riktigt annorlunda jämfört med det som producerades då i övrigt???
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Suck. jag höll på Heat eller Sarah…..som vanligt, fick inte som man vill inte…..trots att man rösta

Är det inte lustigt att det alltid är fel låt som vinner i ens eget tycke.
Jag tyckte det var många låtar som var ok men just den som vann hade jag lite svårt med. Kanske är det vad som slår internationellt - vi får se.
#9 haha det är sant. När man pratar med folk dan efter så är det INGEN som har röstat på den vinnande låten. Tyckte det var samma sak när vi gick med i EU, ingen hade ju röstat JA
Haha röstar vi i sömnen, är vi för fega för att erkänna eller är det något skumt med röstningen.
Eller är det hundarna som röstar?
(det är ju dom som bestämmer allt annat….)

ÄNTLIGEN!!
nu har svenska folket förstått vad JAG gillar, och den som jag röstade på hela tiden.
Men den skulle inte ha gått hem utan Malena som är en fantastisk sångerska
Jag röstade nej på eu det är dagens sanning
,och melodifestivalen tittade jag inget mera på när jag såg att ugglas gick vidare
#11 Malena äger hur mycket som helst! Svenska folket har talat!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Låten som vann "suger"
Alcazar skulle vunnit 

Tja låten är ju inte dålig men var heller inte min favorit. Jag tror faktiskt att det kan funka att Sverige skickar något lite mer annorlunda till Moskva än de sedvanliga pop-låtarna, de har ju inte funkat något vidare!