Är matolja farligt?
Igårkväll så var kissarna lite busiga och hade ner en full flaska med matolja på golvet. Det var matolja överallt!
Jag tänkte inte mer på det utan torkade upp allt och återgick till mitt sovande.
Jag vet inte hur länge matoljan låg på golvet.
Precis innan jag gick ut med Tusse så började han spy. Det kom ingen mat utan såg mest ut som galla.
Det enda jag kan komma på som har orsakat detta är matoljan.
Är det farligt för hundar att få i sig matolja?
Han har betett sig som vanligt, kanske bajsat lite mer men är fortfarande en heltokig hund.
Promenerade med honom nyss i ca 2timmar och han grävde och hoppade och rullade runt och bet mig i fötterna precis som vanligt.
Han har ätit mat nu när vi kom in och det gjorde han med glad aptit.
Men kan matoljan påverka någonting längre fram? Det är ju så fett
nej det är inte farligt,men kan ge en reaktion på magen om det är en solros olja, vilket man inte ska ge…jag har sagt det förr ha alltid en barnmatsburk morotspure i kylen,de är både bra och nyttigt…..oljan är ju inte lika fet som vanligt stekmargarin …
Ok, det här var rapsolja. Tack för att du svarade så fort.
Jag brukar faktiskt ha morotspur´e i kylen. (det är någon som har tjatat om det så jag har lixom kännt mig tvungen
)
Men när Tusse får det så får hans bajs en slemhinna runt omkring sig. Ser nästan ut som om man har gett korven ett extra skinn av slem. Ska det bli så?
2,vassego
,vaaa vem kan det vara?? haha jag e oskyldig
..
Skämt åsido jo det ska se ut så och det kan vara orange färg på det också

Rapsolja är ingen fara, kan snarare vara bra för hunden. Finare päls och ger högre smaklighet på maten.

Förresten, ang. morotspurén, är det något man kan ge då hunden har magproblem? Oavsett problem? Om min hund är lös brukar jag ge enbart ris och fisk tills det går över. Om hon är hård får hon lite katrinplommorjuice. Är morotspuré bättre och för vad hjälper det?
4,ja den kan man ge,det är solros oljan,och vad jag vet olivoljan man inte ska ge
.
5,morotspure är jätte bra om dom är lösa i magen,men ej om dom är hårda….caroten baserat på morötter finns att köpa också,mycket nyttigt i det som man kan ge som tillskott i maten…men ej till hundar som är hårda då…
ris och fisk ger jag absolut inte,det gör att dom blir sämre….möjligen grötrisavkok