god morgon 15/3
God morgon på er alla. Hoppas att ni får en härlig söndag.
Jag och sambon vaknade av att det blev stort pusskalas i sängen. Förstår inte att hundars tungor kan vara så slemmiga.
Jag frågade sambon vad klockan var och han svarade "den är typ halv 10"
Jaha, då var det bara dax att gå upp då. Tyckte att det var hans tur att gå ut med Tusse på morgonen så jag tvingade upp honom.
Men då hände det någonting underligt.
Tusse var inte alls på humör för att gå ut. Han gick och la sig i sängen igen, nosade lite efter katterna och bara var i sin egen lilla värld.
När väl selen var på så ville Tusse bara gå och lägga sig igen.
"Vad är det för fel på våran hund?"
Sen tittade vi på klockan igen. Halv 8.
Haha Tusse lever med föreställningen att söndagar, ja då är det sovmorgon.
Han förstod inte alls varför vi var uppe så tidigt.
Kul att veta att hunden kan klockan bättre än oss
Men som sagt idag är det söndag och i morgon är det jobb igen.
Så idag blir det en lugn dag. Vi gör alldrig någonting på söndagar.
Ska ut på en långis med Tusse och träna lite lösträning men det är nog allt.
Haha! Han ville ju ha sängen för sig själv ju! Han tyckte väl det var dags att han också får leva lite lyxigt, och kankse till och med frukost på sängen
.
Här har snön smält så jag skall ut och lägga två spår som vi kan ta senare idag och ett i morgon bitti. Ingen rast och ingen vila här inte. Sedan blir det ju självklart långis men var är inte bestämmt.
Ja dom inte dumma dom inte
.
Idag skiner solen så det blir en långis med både det ena och det andra,jag vil verkligen ha vår nu,är fruktansvärt vintertrött
.
MVH
Lena

Alfons älskar också sovmorgon men jag fick väcka upp honom strax efter 8 då jag ville gå ut. Ska snart gå upp och luncha hästarna. Sedan bär det av in till våran lilla stad. Vi ska ha lite social träning i dag. Finns ett gammalt militärområde där det är mycket hundar. Kan vara bra med tanke på att vi inte träffar så mycket hundar eftersom vi bor på landet. Tror även det kan vara nyttigt med lite hundmöten efter det sista överfallet han råkade ut för. Laddar upp fickan med korv.
Hundar är lättlärda när de vill. Alfons har aldrig tiggt. Fast när vi möter grannen med deras lilla vovve så har han börjat att sätta sig ned och lägga huvudet på sne och blåstirra. Han får då godis av dem. Lustigt beteende när jag själv står med handen full av korv.
Ha en riktigt bra dag allihop
#3 haha jag känner igen det där med tiggeriet.
Jag har en kompis som också har hund. Vi brukar vara ute och vandra tillsamans.
Tusse går konstant med nosen i hennes högerhand. Där har hon alltid godis till sin hund.
Han äter allt som han får från henne, men om ja försöker ge samma sak så blåvägrar han.
Men det kan vara att han är så kär i hennes hund och att allt hon har ska han ha också. 
Hundar är underliga djur