Sele fråga..

Tycker att det där ser ut som en sån där antidragsele så min rekomendation är att inte använda den alls då antidragselarna gör ont och riskerar att ge hunden skavsår, köp istället en riktig sele (spårsele).
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vi har en antidrag sele, men det har liksom "gummiband" i sig.. så att den dras åt.. Vi använder inte den.
Men denna dras lixom inte åt.. men du kanske menar att snörena skaver in?
Sådan är bara skit. Har du problem med dragande och vill ha något hjälpmedel så tycker jag att denna är super mycket bättre www.jenshundartiklar.com/popup_image.php?pID=257
Nej, nej, jag vill inte ha något mot dragande.. har redan en jätte bra nos grimma. Tänkte bara fråga hur den skulle sitta, men nu vet jag att jag inte ska använda den 
Om jag skall använda nosgrimma använder jag bara gentle Leader. Den sitter löst om nosen och hunden kan öppna munnen obehindrat. Många hundtränare från bla USA rekomenderar den.

#4 Wow imponerad, har aldrig sett den varianten… men wow.. den ser faktiskt ut som den jag själv gjorde till en av mina dragande bestar som jag hade tidigare i livet…
Då jag är av den iställningen att med träget tragglande och envist konsekvent handlande får man bort draget..
och nosgrimma skulle jag aldrig sätta på någon av mina hundar.. gillar dom inte alls..
Men Empan? vad är det för märke på den? eller kan du lägga upp en bild med den avtagen.. dvs bara när den ligger på golvet. (tack) så ska vi se om du kan få lite alternativ..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag har använt GL till vissa hundar, fast då har jag en sele och ett koppel till den också så jag har två koppel. Fast till min hund kan jag inte använda GL han slänger sig som en krokodil så det gör jag inte. Men till hundar som "accepterar" är det ett bra hjälpmedel om man hanterar den på rätt sätt. Vilket tyvärr inte alla gör när det kommer till nosgrimmor.
#6 Det är en sån jag har… han kan öppna munnen.
OK. Har en blå sådan gätte snygg. Och det ser inte ut som om hunden har munkorg eller såda då heller som folk kan tro annars. Synd bara att dom är så dyra och svåra att få tag i
.
Jag tror att den ska sitta så det ser ut såhär där fram (se bilden)