Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1311 ggr
Gasoline
0

Kostråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Som några säkert vet så är min hund överviktig, och nu ska jag byta foder då det fodret jag har är alldelles för fett!

Vad ska ett bra foder innehålla i % mängd? Jag kör med torrfoder, och vill hålla det så.

Ursäkta min dåliga formulering, men jag har smått bråttom iväg och min hjärna fungerar inte riktigt som den ska just nu känner jag =P Skickar oxå med en liten bild på min hund =P

spikes
0

Finns inte det fodret du använder i light?

Gasoline
0

#1 Jag vet faktiskt inte, detta blir första gången jag köper hundfoder själv, de andra gångerna har min pojkvän köpt samma som vi alltid haft då jag varit bortrest. Men jag tänkte på tex hur mycket fettmängd som är rimligt, hur mycket protein osv. Vad ska det va lite av och vad ska det vara mycket av?

spikes
0

ledsen men det kan inte jag svara på eftersom det är annat med färskfoder som jag använder…men om du klipper av skriften på den påsen du har nu och tar med den till affärn och jämför så kanske du kan bringa reda i det….lycka tillGlad

Gasoline
0

#3 Ok, tack iaf =) Ahh, smart tips, tänkte inte på det. Tänkte faktiskt skriva av det, men nu när du säger det, så är den enklare att klippa ur de =P

Mischa
0

Vet du vad för märke det är på fodret?

Huvudsaken är att fetthalten är låg, dom flesta lightfoder brukar väl ligga under 10% fett och proteinhalten är anpassad därefter.

≧◔◡◔≦