Sökträning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och Velvet var ute och tränade lite sök i parken då jag kom på att jag skulle filma det med min digitalkamera… Det märks att jag inte är något direkt proffs på att hantera kameran
men det var kul i allafall 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Haha någon mer än jag som haft dragkamp med hunden och försökt filma det samtidigt?
_**/Mvh Anne
ha ha vilken härlig snutt

tack =)
_**/Mvh Anne
Härlig film, vad glad hon ser ut ^^
Och jo jag har försökt filma när man har dragkamp, inte blivit lyckat för mig :P Av någon anledning skakar det så :P

#4 Hon är alltid lika glad =) Sök är bland det roligaste hon vet förutom dragkamp, freesbe och jäklas med katterna =)
_**/Mvh Anne

kom bara ihåg att när ni håller på med dragkamp måste ni vinna(altså hunden får inte tag den ifrån er vid att dra den ur händerna) då dragkamp är ett sätt för hundarna att visa vem som är ledaren=den som vinnar kampen. Kan annars uppstå många problemer om hunden tror att den är ledaren/bestämmer och kan bli agressiv.
Varför skulle hunden bli aggressiv då?
Vilken härlig film :)
Har aldrig försökt att filma när jag har dragkamp men försökt att fota när hunden bara vill pussas :)
#6 Det är en skröna som jag trodde hade försvunnit. Läs gärna "Dominans och ledarskap - fakta eller fantasi skriven av Barry Eaton.
AnneN- Hon ser otroligt lycklig ut. Hon är ruskigt fin tycker jag .

Videon finns inte längre =(

#6 varför då..
Säger som minja i #9 bara en skröna…..
Finns inga belägg för den tesen…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Dragkamp kan väcka upp hundars kamplust och om de vinnar i en dragkamp över ägaren/dig, tror de att de bestämmer och om de då tycker att det du gör är fel, kan de bli agressiva och bitas för att påminnar att de är ledaren besämmer och vet bäst.
12,det är en förlegad myt läs gärna nya tråden om det, och Anders Hallgrens bok om hundens gyllene regler alternativt A H,s alfasyndromet, hundar liksom vargen lever i familjer,där alla delar lika på arbetet

Man såg ju faktiskt Velvet i mellan åt så misströsta inte. Tycker du var jätteduktig. Själv blir jag glad när Alfons hela ansikte är med när jag tar kort.