Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1684 ggr
rulda
0

Någonting har hänt....

Jag har lite smått funderat på om min alltid så galna Tusse har blivit sjuk (eller kanske frisk?)
Från ingenstans går han fint i kopplet, håller sig till min vänstersida och bara travar på.
Han kan gå förbi en hund utan att få tokryck, han sover på nätterna och jagar inte alls katterna lika mycket.
Han lyssnar på vad vi säger och stannar på sin plats om vi ber honom. Han tar inte maten från våra tallrikar och han låter sig bli kammad.
Jag fick rita ett kors i taket för att idag när jag klippte hans klor så låg han helt stilla, han till och med somnade lite och snarkade.
Vart har min kaotiska hund tagit vägen?

Trodde jag hade honom i morse igen när han snodde min vante och inte gav sig innan jag hade jagat honom i tio minuter för att få tag på den.

Men varför ska man klaga? Jag har helt plötsligt från ingenstans fått en väluppfostrad bra hund…
Är det då fel att sakna sitt lilla monster?

Hihi hör underliga ljdu från köket
"TUSSE! låt bli katternas mat"
Ohhh får den där gulliga blicken igen… inte falla för den nu
Får gå och hämta en korvbit till han istället :)

spikes
0

Hahahaha du ser övning ger färdighet,och så länge det är snällt bus kan man ju stå ut med ett leende på läpparna…vad roligt att allt går så braSkrattande

Ziggi
0

Haha vad kul att allt går bra! Glad man saknar aldrig det man har för  man inte har det längre, eller hur är det man säger? Det kasnke gäller bustokar till hundar också?Flört

rulda
0

Nu kom han direkt på inkallning också, även fast det var en snygg tik i närheten.
Ok, det är inte första april än, vem har bytt ut min hund?!
Trodde "trotsålder" betydde att dom blev helt omöjliga.

Hihi innerst inne är jag så otroligt superstolt över mitt lilla troll. Men samtidigt undrar man ju…

#1 Haha jupp med ett leende klarar man allt. Det är bara en sak som han inte har lärt sig "inte jaga katter innan klockan fyra på morgonen" haha

#2 Jag tror faktiskt jag kommer börja gråta när Tusse har blivit "vuxen" jag älskar hans tokryck och spring. Eller när han skuttar fram på promenaderna istället för att gå.
Men innan han började gå fint hatade jag hans skutt.
Vadå aldrig nöjd?

sagalisa
0

Hoppas detta fenomen händer mig och min valp med=)

Luddesmatte
0

#3 Jag är där just nu med en stycken Ludde i trotsålder. Trodde dock inte att en hund gick i trotsåldern vid 3 års åldern. Unghund som han är får han också tokryck vid andra hundar, jaga katterna gör han dock inte för det har han slutat med, bara tokrycken jag vill bli av med.

Kul att du fått ordning på din hund. Glad

spikes
0

5,Har du en hane så kan trotset hålla i sig länge,dom är ju som sagt senare än tikar…och är dom som Snodden så blir dom aldrig 100%vuxna hahahaFlört

Kickilu
0

5 & 6, Är det så att hanhundar är senare än tikar? Tycker att Alfons har funkat bra i perioder. Då är hoppet kanske inte ute för oss för han är ju bara 2,5 årFlört

spikes
0

7, jag gud ja…det är dom alltid….har ju haft enbart hanar nu sedan 91 så jag vet vad jag talar om….dom kan bli både 3-4-5 år innan dom börjar segla ner på jorden, sedan återkommer perioderna ca 4 ggr under deras liv mer eller mindre det är individuellt.Glad

rulda
0

#8 tack för den du haha var du tvungen att berätta det där nu. Jag som hade fått upp ögonen för hur underbar min hund verkligen är. Kommer han att bli ett moster igen? Snällla neeeej mina axlar har mått så bra dom senaste dagarna

spikes
0

9,hehe så lite så…kan ju vara bra att ha med sig så man inte inbillar sig att allt funkar hela tiden hahaha…i alla fall inte med ett sånt bus du harSkrattande

rulda
0

#10 hmm haha då kanske sambon har en ganska bra tanke i alla fall "ha honom inte löööös"
Idag rymde Tusse till skogs, fast det var inte hans fel. Jag lovar. Det vara bara det att den där bruden han jagade sprang upp i skogen och då var han ju bara tvungen att följa efter.
Var nära att han blev en skogstomte där.

Nej, i min värld så är nog min hund perfekt vad han än gör. Men vissa dagar är han lite mer perfekt än andra dagar… hmmm…
Men det där om att trotsåldern kommer tillbaka? Men hallå han är ju hela 1 år och 4månader. Är han inte vuxen då? :S

spikes
0

11,hahaha ja tänk om det vore så enkelt ändå…som jag sade Snodden och Spike är 7och 11 idag….och har fortfarande buset kvar,men då lite mera kontrollerat än tidigare…Spike är inne i sitt förmodligen sista trots nu,han är lomhörd iblandFlört,stjäl strumpor och annat han vet är förbjudet….

Luddesmatte
0

#8 Åh yes, vad kul det lät…NOT Tungan ute
Hane är han alltid och han är som en tröskvärk när han ser andra hundar så länge det inte är enormt stora hanar som är större än han då lägger han sig. Han har väll någon självbevaralsebedrift. Tungan ute

rulda
0

Måste bara få dela med mig av ett till mirakel.
Vi var och sprang på ängen idag med en hundkompis.
Jag har börjat ha Tusse lös nu utan staket runt omkring.
Då får han syn på en annan hund som börjar skälla. Han börjar röra sig ditåt men jag skriker "stanna"
Då sätter sig min gullehund ner och tittar på mig. Sen stannar han där så att jag får koppla honom.

Behöver jag skriva att jag sken av stolthet över min buse?

Blandisfantast
0

#14 Ja visst är det HÄRLIGT när dom helt plötsligt lyssnar på enSkrattande!!!

rulda
0

#15 jupp, jag undrar om det är en hjärntumör. Kan man inte får personlighetsförändringar av det?Obestämd

Eller så är han bara så underbar :)