Samma kön
Går era hundar ihop med andra, utomstående, okända hundar, med samma kön?
Går dem ihop direkt, eller tar det några träffar innan dem helt slappnar av med varandra?

Helt beroende på Hund, hundägare…
Tzar gillar generellt inte andra hundar.. Startar inte men avslutar ganska bestämt..
Men liten hund han lägger sig för att hälsa. Stor Hund han väntar väntar.. sen om hunden reagerar på honomfår denne ett svar som heter duga..
Men svarta hundar, litar han INTE på..
Allt efter en reisen attackerade honom då han stod bunden vid en butik medans jag var inne för att köpa cigg.
Sen reagerar han på Hussar/Mattar som drar tillbaka sina hundar, av rädsla eller något, just pga storlek..
Då det i min värld är bland det dummaste man kan göra.. visst hålla i men ryck och dra inte i hundarna.. ta hellre ett steg fram själva.. istället för att dra tillbaka hunden.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Tusse går ihop med allt och alla hitintills.
Vare sig det är hanar eller tikar.
Tusse är hane själv.
Om han möter en hund för första gången så ska det nosas ordentligt i några minuter innan han bjuder upp till lek, om det är en hund han har träffat en gång innan så bjuder han upp till lek på en gång.
Silver går ocksa ihop med alla han träffat hitills, båda hanar och tikar. Men han är bara 7 mån.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Inga hundar.
≧◔◡◔≦

Alla mina tikar går ihop med alla hundar, både tikar och hanar. Hanen däremot går inte ihop med någon hane öht, han är direkt på.
Spike går ihop med ett fåtal hundar, men han har också sina orsaker som är förståeliga,snodden går ihop med alla även om han kanske inte leker med direkt alla, vissa skiter han fullständigt i och gå sin egen väg…….men det finns 2 hundar han skulle kunna käka upp till frukost och bägge har ägare som rycker och sliter i kopplena och hundarna skäller som besatta varje gång.
nu har ju bägge den lydnaden att dom sköter sig i kopplet ändå,men hela hållningen kan man ju se på om det absolut inte funkar.