Omega 3
Jag vill bara tala om att Omega 3 tillskott kan vara bra!
Min Rippe har haft som avskavt hår på båda utsidorna av låren + avskavt på ena armbågen.
Trodde att avskavt på armbågarna inte gick att avhjälpa, eftersom min Shy (som jag hade förr) också hade så.
Fick höra på Shys tid, att så blev det om dom låg på golvet… men tyckte inte han gjorde det så ofta, utan nåt under… och Rippe ligger absolut helst på soffan och oftast på rygg, så det stämmer liksom inte.
När jag var till en som "talar med djur" sa hon att hon fick känslan av att han legat i trång bur och inte kunnat rört sig, därav de hårlösa partierna.
Tyckte då att det var konstigt att de inte växte ut hår sen han flyttat till oss och bott hos oss i över ett halvt år, så jag ringde vetrinärn och hon rekomenderade : Dr Baddakys Omega 3 olja (hon sålde den själv)…OCH DET FUNKAR!
Rippe har inga hårlösa fläckar mer!
Det är ju omega 3 i Pedigree som han och Azlan äter, men tydligen för lite, eftersom Rippes hårsäckar som antagligen blivit störda på vissa ställen, behövde "en extra skjuss". Det är så härligt att det funkade!
Flaskorna är lite dyra 250:-/st och Rippe är inne på andra, men det var det värt när det hjälpte och han är SÅ FIN i pälsen.. tänk att det tom. hjälpte på armbågarna.
Läste nyligen nånstans på nätet att det enda mot sånna hårlösa armbågar var att smörja. Tänkte efter jag läst det, att jag borde rekomendera Omega 3, eftersom Rippes armbågar blev så fina efter han fått sånt i fodret några veckor.

Vad bra att det fungerar för er 
hade aldrig hört talas om det innan men kikade snabbt på google och hittade bland annat detta http://www.swevet.se/?id=825&pid=20203&aid=0a31725e-f86e-486a-a071-7a8fe9eb7869
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Visst är omega 3 kanonbra! Teddy fick bla en flaska sånt när han kom 3:a sist vi var på utställning. Eftersom Teddy har så glansig och fin päls redan så gav jag det till min Snuffan ist och gu så vacker och glansig päls hon fick!!! Så jag kan oxå rekomonedera omega 3 till dom som har pälsproblem av något slag!