Bästa belöningsleksak
Har kämpat i flera år med att få Findus föremålintresserad, att hitta något han verkligen tycker om att ha med vid träning. Inget har varit speciellt intressant, har köpt massor av olika. På hundkurserna har de hela tiden tjatat om att pröva mig fram till en rolig leksak att ha som belöning och även använda vid uppletande.
Jag har hittat det ultimata för Findus! Det är mina gamla tubsockar som jag rullar ihop och sen sätter en socka utanpå och knyter ihop.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Alla är olika, det allra bästa för Velvet är att få springa efter en frisbee, men eftersom det inte alltid funkar vid alla moment och på alla platser så fungerar även en repstump som har ett handtag i ena änden och en stor knut i den andra (knuten är som en boll) som hon får kampa lite med och vinna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Freesbee gillar Findus oxå men som #1 så är det inte lämpligt överallt. Han gillar pipleksaker och men de får man inte ha på apellplanen. ( Iofs förstår jag det eftersom det är inte så bra att när det piper runt omkring)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
En gammal tuggleksak som han haft sedan första året hos oss, riktigt äcklig är den, men han presterar bäst med den :)! Så matte får lida.
Min gamling hade en av mina tubsocker med en tennisboll nedstoppad i,den var sten kul haha såg jätte kul ut när han sprang och slängde med den så han slog sig själv i huvudet