Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1021 ggr
allasflikka
0

hjäälp !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan ,  min hund nelli & charlie har börjat ta sönder saker som t ex , pennor,  dvd skivor , golvet , soffan ..  ja allt dom ser biter dom sönder ..

Japp , en dag när min pappa kom hem var golvet upprivet , det är plast golv . Ja & ja vet inte vad ja ska göra så att dom slutar (dom förrstör saker när ja är i skolan och min pappa jobbar , alltså när dom är ensamma) dom har förut kunnat klara vara ensam hemma ca 6 timmar , men nu börjar det bli så att  dom tar sönder saker..

Har en bild där dom en dag har tagit sönder saker .

Hur får ja dom & sluta (: ?

spikes
0

genom att aktivera dem både med tanke verksamhet och motion,väldigt länge varje dag eftersom dom är ensamma 6 timmar så behöver dom det absolut

Dockan
0

FörvånadHåller med,hundar måste aktiveras varje dag,får dom inte det så blir det ofta så som du beskriver,sen den mentala träningen är ju väldigt viktig,det kan du ju göra inomhus på kvällar t.ex.Lycka Till LenaGlad

Hälsningar LENAGlad

allasflikka
0

Okej ,   tack Glad

AnneN
0

Har det blivit några förändringar i hemmet eller i deras rutiner strax innan de började bita sönder saker?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mymlan
0

Är det inte så att hundar får bara vara ensam hemma i max 4 timmar, är vad jag har hört. Om det ej funkar ha dem ensam hemma så varför inte skaffa hundvakt?

Stimulera dem mer, ge mera motion, t ex cykla/spring med dem på morgonen när ni rastar dem.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

#5 djurskyddsreglerna säger att hundar måste rasas minst var 6:e timme, men folk brukar rekomendera att man inte lämnar hunden ensam mer än 4 timmar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LiindaH
0

Jag hade samma problem som dig, eller har fortfarande lite smått men vovven har börjat lära sig.

Nu får han vara i sovrummet och vardagsrummet när vi är borta.

Vi går alltid en promenad precis innan vi ska åka, och då brukar vi släppa honom för att sedan träna lite med hans huvud.
Åh då är han faktiskt mycket lugnare inne sedan.

Men dock får vi förvänta oss att en plast påse kanske är sönder tuggad när vi kommer hem, OM vi råkat lämna någon kvar.

// Liinda