Glucosamin hjälp!
Hej.
Visste inte vart jag skulle lägga denna tråd. Har inte varit inne på ett bra tag har haft fullt upp. Men ialla fall, jag funderar på att börja med Glucosamin till killen min han har ju C på båda höfter och tänkte höra med någon här inne, om det kan vara förebyggande för honom att gå på det. Sen tänkte jag höra finns ju så många olika märken på dom och jag blir helt förvirrad. Tänkte på detta alternativ innan jag ringer vetten och hör.
Finns det nån som har lust med lite råd och tips?
// Susan och Albin
Måste bara säga att det är en väldig charmig herre du har
.
Min syster ger sådana tabletter till sin vovve med höftfel. Hon köper dom hos vetrinären, kommer inte ihåg vad dom heter men det är en vit burk med en schäfer på. Det finns mängder av liknande men denna skulle tydligen vara den bästa enligt sjukgymnasten.
#1 Tack så mkt..
okej ska ringa och höra med veterinären här va dom heter tack så jätte mkt..

Min farbrors hund går på det pullvret.. Han köper det från grangården mycket billigare.. och man får ju mer för pengarna

Obs! glömde säja att veterinären sa att han skulle köpa det för att det var billigare
Fast när en av Svergies bästa sjukgymnaste rekomende just detta så känns det som om det är värt pengarna.
#3 - #4 vilket pulver menar du?
#5 Skulle inte du kunna höra med din syster om hon skulle kunna kolla va det heter? Dom visste inte på veterinären när jag förklarade dom ville ha namnet..
Cosequin heter dom.

6# Glucosamin
Juste glömde säja att det min farbror köper är för häst och då får hunden det i mindre mängd för att det är starkare.. Mycket bra för hunden har blivit mycket bättre i benen han har atros* Mycket stor skillnad

Om det är för Häst så är det säkert CortaFlex.(baserat på extrakt av läppmussla). dyrt men riktigt drygt..
Men glucosamin förebygger och är leduppbyggande påverkar tyvärr inte så mycket redan pålagrade höfter men kan i vissa fall ge lindring, dock ej smärt lindring om hunden har problem men som sagt bygger upp leder och vävnad runt omkring..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Är det bara "slappa" då är glocusamin riktigt bra.. då funkar det..
Hade en berner som nästan inte hade några höftkulsfästen, som det visade sig vid röntgen, fast med hjälp av CortaFlex som vi ändå gav hästarna så hjälpte det honom till att få ett drägligt liv, trots veterinärers påtalande att han inte skulle gå långt, springa och framför allt inte ställa sig på bakbenen.. Så gjorde han allt detta ändå utan att visa några tecken på smärta eller problem?!
Direkt efter uppvaket så sa veterinärerna detta och när han vaknade så det första han gjorde var att ställa sig på bakbenen.. och pussa en i ansiktet!! Bad dom förklara för honom istället att han inte får..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#11 Jag köpte någonting som heter Aktivhund på veterinären så jag får hoppas att det kommer fungera annars är jag öppen för nya förslag. :)