Rädslan att förlora min hund
Då min hund börjar bli till åren så är jag ofta rädd att han ska vara död när jag vaknar, och så fort jag inte ser eller hör att han andas skyndar jag mig dit för att kontrollera.
Vad gör man igentligen med en död hund? Jag har fått för mig att man inte får gräva ner djur hur som hellst.

Man kan lämna dem för kremering om man vill ha kvar askan vet jag. Väldigt söt hund du har tycker jag.

Vill man begrava dem så måste man följa en massa olika regler, jag tror att man även kan behöva tillstånd.
Annars kan man lämna in dem hos veterinären som då kan skicka dem på 2 olika sätt. Alternativ 1 vet jag inte vad de gör med djuren men tror att det är kommunen som har hand om det, alternativ 2 är att skicka dem till kremering.
Väljer man kremering så kan man även välja om man vill ha sitt djur tillbaka i en askurna eller om man vill att deras aska sprids på ett speciellt område som kremeringsföretaget har.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Tack så mycket, tycker själv att han är väldigt söt faktiskt =P
#2 Ok, tack för svaren!

På några få platser i landet finns det till och med speciella kyrkogårdar för djur. Artikel om en sådan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag begravde min hund på min kompis gård.
Vet inte om det var lagligt, men han ligger iaf i ett hörn av hennes trädgård.
Jag tog ut distriktsveterinären till gården så han fick somna in på hennes gräsmatta och sedan lades han i sin grav tillsammans med sin favoritkramis och sitt täcke. (blä, nu började jag gråta igen och det är 1 1/2 år sedan).
Hoppas att du får många härliga år till med din underbara vovve.
//Jenny
#5 Nawww, han fick iaf en värdig död. Ja, jag hoppas att jag iaf får något år till.