Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: rip-hundar-vi-minns
Läst 2948 ggr
Luddesmatte
0

Det som inte fick hända dig hände.

Jag tror jag dör av sorg. Inte nog med att min äldsta son fått diagnosen ASD för ett par dagar sedan så var även detta tvungen att hända. Gråter

När jag kom hem från stan idag sprang alla hundar fram till mig och skulle hälsa. Alla utom Galathil som tvärstanna i hallen och började backa med huvudet riktat ner mot golvet. Jag skrek efter min man som var ute i bilen och han kom rusandes.

Helt plötsligt faller Galathil ihop på golvet och börjar skaka som tusan och diafragma rinner ut ur hans mun. Epilepsi säger jag högt och tar tag i Galathils kropp medan min man håller i huvudet och ringer veterinären.

Hans anfall höll på i 30 min när han sedan hoppa upp på tassarna igen. När veterinären väl kommer sker det igen.

Han backar och lika fort reagerar vi och tar tag i honom medan han ligger och skakar på golvet. Jag grät så innerligt när jag såg honom skaka. Veterinären försökte hjälpa honom på alla sätt men det sista som sker är att han ylar oerhört högt, sträcker på sig och sedan stannar hans hjärta.

Epilepsi och hjärtfel är inget hundar orkar med men som jag sitter här och grinar när jag skriver detta. Pojken är nu inskickad för kremering så vi får tillbaka hans aska om en vecka. Askan kommer jag strö ut i bäcken där mina hundar fann honom.

Oavsätt om han inte var våran hund från början så önskar jag han levde än. Kanske är fånigt att grina över honom men om ni var där och såg den hemska synen som varade i 2 timmar totalt skulle ni också göra det.

RIP Galathil, fina vovve. Gråter

**Vill tillängna denna låt till hans minne:
**http://www.youtube.com/watch?v=TPekddqz7Rs

Freke
0

Lider med er.. fruktansvärt jobbigt

Speciellt när man inte kan göra något för att avhjälpa eller lindra!

Må han vila i frid!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Kattmynta
0

Stor kram till er!

[Vargnatt-]
0

En stor kram till er!

[Mova]
0

Vad hemskt :( Så orättvist. Synd att ni inte fick någon bild på honom heller :( Jätte fint det du tänker göra så med hans aska. Skickar tröstar från oss här hemma, vi som ville läsa mer om den mystiska underbart starka hunden<3

Kickilu
0

Tårarna rinner på mig när jag läste det du skrivit. Tänker på er. Fint tanke med askan.

många kramar

Dockan
0

Jag tänder ett för den lilla hunder.LENA

Hälsningar LENAGlad

zoolatri
0

Men han fick en lycklig sista tid hos erGråter Tänk om de hänt när han varit ensam ute i skogen….Åh vad jobbigt för er alla!

AnneN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag beklagar verkligen sorgen och sörjer med er Gråter

Han väntar nu vid regnbågsbron tills han än en gång får återse er som gav han några underbara sista dagar.

Kramar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnnL
0

Lider med er och tänker på er. Må han ha det gott nu var han nu är.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Lilac90
0

Fy ***. Tycker synd om er, önskade attt detta aldrig hänt. Jag förstår hur ni känner er,våran grannes hund hade samma sak.

Må Han Vila I Fird <3

SKa hålla en tyst minut för honom och alla andra hundar som har gått bort:'(

Quiila
0

Åh nu forsar tårarna på mig, beklagar verkligen att ni inte fick mer tid tillsammans :(

~Quila Roze~

SofiaChristina
0

Tänker på Er.

mabia
0

Beklagar sorgen… ni fantastiskt fina människor som tog er an honom så väl. Gråter

Förstår att det var fruktansvärt för er under hans anfall….har själv en hund med epilepsi.

Nu har Galhatil det bra i hundhimmelen och och springer frisk och lycklig på de gröna ängarna med de andra änglahundarna och slipper all smärta och gläds åt de fina sista dagar av ert liv, ni gav åt honom.

Bamsekramar till er från Mabia. Kyss

Luddesmatte
0

Tack alla för dem fina orden dem värmer verkligen!

Blandisfantast
0

Skickar en kram och förstår mkt väl att du gråter!!!

[Wera]
0

Hemskt :(

maaro
0

Jag beklagar sorgen, man fäster sig fort vid djur de är ju så underbara. Tur var det för Galhatil att han kom hem till er. Han har det bra nu i himelen.

Kram

leijasmatte
0

Stor tröstkram skickar jag och mina hundar./Ingela

spikes
0

men guud så hemsk upplevlse,en han har det bra nu även om det just nu är en klen tröst för er…

tröstekramar från Spikes

pippa__
0

Usch va hemskt!!

Stor tröstekram!

Gullan402
0

Tröstekramar till dig!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

rulda
0

Lilla vovven då. Det är inte så lätt.
Men du får tänka att det var tur att han fann er. Han fick känna kärlek och omtanke i det sista.
Många kramar

empan-hampus
0

Ush vad hemskt.. Vila i frid Galathil <3

Hundvalp
0

Fy vad hemskt, Jag gråter när jag lser detta Gråter

anaprincess
0

Jag vet precis hur du känner och det du upplevt är min rädsla varje dag. Min hund har ep och hjärtfel men han äter medicin för ep. Men medicinen funkar inte jämt och om han kräks så sätter anfallen igång. Det hände senast i lördags Rynkar på näsan jag gråter hjärtat ur mig varje gång det händer och varje gång han pignar till igen så känns det som en bonus. Man är så maktlös när det händer.

Men du kan vara stolt som gav Galathil ett bra hem sin sista tid.

Tröst kram

Yessica
0

Vad hemskt Rynkar på näsan Men han fick det bra sina sista dagar. Tänk om det hänt ute i skogen.

Vila i frid "lilla" hunden.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Luddesmatte
0

Tack igen alla för dem varma orden!. Vi får troligen hem hans aska imorn eller i över morgon och då ska jag och min man till bäcken med lite ljus och en liten blomkrans med blommor tagna från min mans växthus som min man, trott eller ej, suttit och gjort ordning åt honom. Haha, karlar kan Skrattande.

Önskar kameran inte sprungit bort så skulle jag ta bild men men…

Tack för allt stöd ni visat!

Rubiinen
0

Tänker på er. Stackars vovve. RIP

Bim
0

Här finns en till som tänker på er! Jag beklagar så mkt! Gråter Stora kramar till er!

http://hem.passagen.se/susanna2/bron.html  <---- Regnbågsbron!

[alena]
0

Jag tänker på er och sörjer med er!

Min första hund, Pontus hade också epilepsi.

Han fick också kramper och hela hunden ruskade och han hängde med huvudet och såg olycklig ut + att det kom ur båda ändarna på honom. 

-han har fått i sig nåt olämpligt vi avaktar, sa den första vetrinärn jag anlitade, men den andra jag tog kontakt med sa att vi sätter in medicin och ser om det blir bättre…. och det blev det.

Den första vetrinärn blev det kanske fel för när jag ifrågasatte om det inte var epilepsi Pontus hade…? många läkare o vetrinärer verkar inte gilla att man säger själv vad  det är för fel… kanske det är nån yrkes stolthet eller att man klampar in på "deras mark" eftersom det är de har utbildningen.

Minns en gång när Pontus haft krampanfall och satt på gräsmattan och kräktes (han orkade inte stå efter anfallet), så la han sig ner och tittade SÅ bedjande på mig och bara bad om HJÄLP, och Shy stod bredvid och krafsade på honom och ville att han skulle kliva upp… då trodde jag han skulle somna in framför mig. Men.. det ordnade sig med medicin, fast när min yngsta dotter började krypa, så hittade jag ett epilepsipiller på golvet, som tur var stoppade hon inte i sig det.

Det var inte första gången han låtsades svälja och spottade sedan ut…. så vi vågade inte låta honom leva längre…. vad hade hänt om pillren hamnat i fel mun…..?

anaprincess
0

#30 just därför stoppar jag min hunds medicin i en bit leverpastej eller ost och kollar munnen efteråt…