Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: lydnad-bruks
Läst 1529 ggr
Dockan
0

Mina hundar vaktar huset??

Obestämdjag har ett ´litet problem,jag har en liten tomt sen har jag satt att Gunnebostängsel så både kissar o vovvar kan vara ute hur mycket dom vill,MEN vi bor i ett villaområde intill en stor skog,utan vårt hus är det ungefär  ja massor med hundar som går förbi,o det gillar ju inte mina dom vaktar väl,jag säger omedelbart nej  o då är dom tysta,snälla har ni några kanonråd o ge,klarar någon det så blir det ett fint pris (L)Lenabjhund110.gif (21117 bytes)

Hälsningar LENAGlad

Dama
0

Skäller hundarna när det kommer någon och inte lyssnar när du säger till ha då en petflaska med något som rasslar i och släng bredvid, dem när de skäller, de kommer naturligtvis bli rädda men förstår de så har de lärt sig det snabbt efter att du kastat den några gånger

Hoppas det lyckas för dej

Luddesmatte
0

#1 Slänga petflaska bredvid en hund? Förvånad Ursäkta min förvåning med det riskerar bara att hunden sedan accosierar rädslan för petflaskan till något annat dvs man skapar ett osäkert beteende hos hunden.

Att en hund vaktar sitt revir är inte ovanligt. Jag rekommenderar att du går fram till hundarna när dem skäller, försöker få deras uppmärksamhet och säga Nej. Det finns olika metoder man kan använda för att få dem att lyssna men absolut inte slänga en flaska mot dem.

Våra hundar skäller när en annan bil kör upp mot våra grindar. Då rusar dem direkt dit och skäller. Det vi gör är att vi går fram till dem, knäpper med fingrarna sammtidigt som vi säger "sch", då får vi deras uppmärksamhet, vi säger nej och avvisar dem från grindarna och då går dem därifrån. Det tog tid innan dem lärde sig det men vi gav inte upp.

Dama
0

hallå ursäkta mej

Freke
0

#1 gammal barbro börjesson metod.. funkar men är nog som #2

lite skeptisk till att kasta saker efter, mot eller i närheten av min hund..
man ska inte bygga på rädslor och osäkerhet vilket är en stor risk att man gör genom att kasta skrammlande saker efter hunden..

Gammalt och förlegat.. utvecklingen går framåt, bara människan som blir latare och lever kvar.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Dockan
0

Skrattande#1Jag tror nog du har rätt där ska göra det,jag tror inte man skrämmer hundarna med det sen ska jag pröva gå fram o säga nej va gör jag sen.Lena

Hälsningar LENAGlad

[alena]
0

Har samma problem, fast jag har läst att den mark som hundarna ser tycker dom tillhör deras revir, och är vägen nära… Ja, då är ju den deras….

Här där vi bor sitter många hundar i hundgård och skäller, så de gånger de är ute på promenad får de en liten utskällning av mina vovvar tillbaka.

Rippe kan jag ropa på, så oftast bryter han sitt skällande och kommer som ett skott, medan Azlan oftast fortsätter och är helt blockerad i sitt skällande, men ibland lyckas jag lura in honom…