Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 3577 ggr
rulda
0

Vad gör din hund om dagarna?

Hundar (och katter) får inte vara själva för länge under dagarna. Hur har du löst detta när du är på jobbet/ i skolan.
Skulle vara intresant att läsa då dom flesta jobben är på 8h/dag (exklusive restid) och vissa arbetspass är längre än så.

Så åter till frågan. Vad gör din hund om dagarna?

rulda
0

Jag kan börja med att svara.

Jag och min sambo jobbar i genomsnitt 6 timmar om dagen.
En halvtimmes resväg dit och en halvtimmes resväg hem. Så vi är borta från hemmet i 7 timmar (ibland med ibland mindre)
Vi åker hemifrån 0400 på morgonen och då har vi tagit Tusse på en 30 minuters promenad innan. Sen så åker vi till jobbet.  Tusse hänger på men blir avsläppt hos sambons mormor.
Där har han sin egen säng, sin egen snuttefilt och sin egen plats i soffan.
Han håller koll på henne när hon går och småpysslar, slickar henne under fötterna när hon sover. När hon blir allt för tråkig går han och lägger sig i sin säng.
Oftast går sambons lillasyster eller mamma en snabb promenad med honom innan skola/jobb.
Sen kommer sambon och hämtar honom vid 11 tiden och sen hämtar dom upp mig. Sen så återgår livet till det normala här hemma med promenader och mys.

Tusse hos "mormor"

AnneN
0

Nu är jag ju arbetslös så jag är hemma hela dagarna, men då jag gått skola eller jobbat så har jag alltid löst det med hunden så att jag haft en dagmatte/daghusse som hunden har fått vara hos medan jag/vi är borta.

Sedan då jag kommer hem så är det långpromenad/träning med hunden som gäller, om inte dagmatte/daghusse varit på en riktigt lång promenad under dagen så att hunden redan är trött för då blir det bara lite träning och en massa mys.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Linda-A
0

Jag pluggar så vanligen blir jag bara borta 3½ timme per dag inklusive restid. De dagarna får hundarna vara hemma. Om jag går längre dagar har jag kompisar som kan vara hundvakt. Om de mot all förmodan inte heller skulle kunna stannar jag hemma från skolan den dagen, alt går bara halva dagen.

När jag sen får jobb hoppas jag naturligtvis att jag ska få ett jobb där hundarna kan följa med. Annars får det bli hunddagis/dagmatte hela dagen eller del av dagen.

AnneN
0

*putt*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jossan86
0

Ja jag är ju hemma och mammaledig så vi går en extra sväng när vi hämtar och lämnar storebror på dagis och sedan ägnar han dagarna åt att reta katterna eller vakta bebisen ute på gården när hon sover, här behövs ingen elektronisk barnvakt, när Lily vaknar kommer Bosse och krafsar på dörren så att jag kan ta in dom Glad

pippa__
0

Min kompis har min hund de dagar jag jobbar. Ska jag bara till stallet på dagen så följer hunden med.

Marie80
0

Mina 2 hundar Trude och Findus är med mig på jobbet, har eget företag, dogwalking rastar andras hundar när de jobbar, samtidigt får mina hundar motion och social träning och lek…så de behöver ej vara själva på dagarna, det tycker passar mig utmärkt.

[lillbrun]
0

Jag pluggar på distans och är hemma om dagarna :) Jobbar 4månader om året, då 3timmar på morgon 3timmar på kvällen och då klarar dom sej själva

zabelle
0

Vi jobbar skift så vår hund behöver bara vara ensam 3 timmar de flesta dagar. De dagar det blir längre har jag en underbar granne (pensionär) som går ut och går långrunda med honom.

Har provat att ha honom hos olika "dagmattar" men det har tyvärr inte fungerat. Han ligger bara och piper vid dörren och vill hem.

Zabelle   

spikes
0

Jag är långtidssjukskriven pgr av ett antal rygg op…så jag är hemma och förenar nytta med nöje……blir det sedan jobb så har jag 2 söner som hjälper till med hundarna

CarolineO
0

Jag har sån lyx att jag bara jobbar 5h/dag! Sen hinner jag åka och mocka till hästen & har bara 5 min hem i bilen, så Emil klarar sig fint  =0)

De dagar jag sitter i möten & annat kör mamma & hämtar honom & tar med hem till sig, så får han busa lite med deras valpis  :-D

Firinella
0

Min son har min hund när jag jobbar långa pass som tex 8-12 timmar. Han jobbar bara halvtid dvs 4 timmar/dag.

Gullan402
0

Jobbar inte regelbundet… har senaste tiden pluggat på distans. Annars har vi hundgård i nödfall kan de vara där hela dagen. Men oftast är de endast själva när jag hämtar/lämnar på dagis och handlar i affären det tar c:a ½ timme.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Andreassons
0

Vi valde att skaffa hund nu när vi bor i Kina just för att en av oss inte jobbar.

Lova får på morgonen följa med på promenad när barnen går till skolan. På väg tillbaka tar vi en längre stäcka så att vi är ute åtminstone en timme. Sedan är det lek och bus hemma.

Då vi inte har någon bil eller så blir det oftast många promenader under dagen då man måste handla, ta ut pengar och så vidare. Sedan hämtas barnen på skolan igen.

De dagar då jag läser kinesiska eller har något annat på gång som tar tid har vi en person som är hos Lova och tar ut henne.

När vi kommer hem till Sverige är barnen så pass stora att de kan turas om att ta sig hem under lunchen och ta ut henne innan vi alla kommer hem på eftermiddagen.

AnnL
0

Jag är sjukpensionär och min sambo vanlig pensionär. Så vi har nästan problem på andra hållet att vi måste åka hemmifrån för att ensamträna honom.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Vargnatt-]
0

Jag pluggar hemmifrån så jag är alltid hemma om dagarna så Aramis slipper vara ensam Glad

Johanna
0

Roxie sover o Bella tuggar sönder min byrå i köket.. :/

det är sant, men för o vara lite allvarlig så är båda hundarna hemma.. jag jobbar skift o Daniel kommer alltid hem 15.30 så dom behöver inte vara ensamma speciellt länge..

rulda
0

#17 hihi den kanske smakar gott?

[Wera]
0

Syrrans hund är aldrig ensam hemma, mamma & pappa jobbar inte så de låter henne vara ute lös när hon vill på tomten när syrran är i skolan, men när mamma är iväg och handlar får hunden vara i hundgården den stunden efter som pappa inte är så bra på att hålla koll på hunden, men det har hänt att han tagit in hunden i huset och låtit den vara lös. Om hunden är ensam är hon ensam 1-3 timmar som max.

Luddesmatte
0

Jag är bara hemmafru och hobby astronom så jag har alltid hunden med mig. Ska jag till observatoriet så hänger alltid hundarna med, ska jag ut på fältet så hänger dem med. Mest Ludde dock som följer med då han är min, dem andra två är karlns. Vart jag än går så är han åtminstonde med. Katterna får nöja sig med karln min till sällskap.

fettmedkevlar
0

Jag är arbetssökande så är oftast hemma hela dagarna förutom när jag jobbar extra. Då brukar hundarna få följa med och sitta i hundgård tills jag är klar, om inte dom följer med ut och springer.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

L8sson
0

Jag har ju tur att jag kan ofta ta med mej min hund till skolan, men jag slutar tidigt också så jag kommer hem tidigt. och Så har man tur att mamma slutar kl 13.00 varje dag så hundarna får vara hemma max 4-5 timmar själva. om inte jag kommer hem tidigare från skolan.

Bosse sitter så fint på soffkanten och kollar ut ogenom fönstret och kollar ifall jag kommer hem^^ <3

sagalisa
0

Jag är student så jag är mycket hemma men när jag går till skolan är de hemma själva i lägenheten, misstänker att de sover efter morgon prommen då…Jag brukar bli borta ca 3 timmar plus minus några minuter…

Molle08
0
Molle08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är arbetslös och går hemma hela dagarna så har jag dagisvovvar hos mig hela dan då deras "föräldrar" jobbar.

Oftast blir det 0730-17.00 vanlig dag som vanlig dagishund.