Har precis pratat
Med en reporter från SVT.. hoppas nu bara att vi kan fortsätta och komma någonstans..
Blir det som jag vill blir det en vinkling av hur en "dålig"(mindre lyckad) blandning trots allt kan bli en bra hund. Om rätt förutsättningar ges och kraven ställs där efter..
Hoppas även att hon vill komma och träffa min lilla Tzar så att hon kan ta bort förutfattade meningar om vad och hur vissa raser är..
För det är ändå bara EN HUND
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Härligt! Då håller jag tummarna för att det blir något av detta som kommer att få tv tid 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller tummarna,glöm inte uppdatera oss

Nu är jag lite nyfiken på vad detta handlar om :)
Spännande! Uppdateringar vår vi väl?? Snäälla?? *tindrar med ögonen*

hehe..
Jo det handlar om aggressiva och farliga hundar. Som folk inte borde enligt alla kunniga hundmänniskor inom rasklubbarna ha i ett modernt samhälle som vårat?!
Det är om min Tzars blandning.. Ovtjarka/Schäfer att det är en av de farligaste blandningarna och det ska enligt förespråkare på SKK inte gå att ha en sådan hund bland folk, just för att den är så aggressiv och Äter människor.., haha Ja så jag är en idiot som har min hund i lägenhet, den är med mig på jobbet, den har varit på krogen med mig och den umgås med barn..
Ja vad ska man säga?? Jag är en så dålig hundägare och tar helt uppenbarligen inte hand om min hund?!
Att jag släpper in den på skolgården är ju bara för att slippa matkostnaden, finns väl ingen annan anledning?!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#5 Bra att du står upp för din vovve!!! Håller helt med dig!
Säg till om du behöver stöd, så ställer jag gärna upp!!!
Folk får ju tyvärr förutfattade meningar om rasen istället för att kritisera vissa olämpliga ägare.
Vad är det som gör att människor som absolut inte skulle ha djur överhuvudtaget, dras till just de svåraste raserna?
Hundar som får "fel" ägare får ju inte rätt förutsättning och det slutar tyvärr ofta med att hunden blir aggresiv och får avlivas. Med rätt ägare hade säkert hunden fått ett långt, lyckligt och bra liv.
Ser fram emot uppdateringar 
Lycka till och hoppas det blir ett bra reportage!
Zabelle