Valpar och rumsrenhet!
Hej. Har en liten valptik på 4 mån som vi kämpar med för att få rumsren. Vi går ut varannan timme korta promenader och hon kissar alltid och bajsar för det mesta. Men trots detta så gör hon båda sakerna inne. Vi är uppmärksamma på henne när hon sovit, lekt och ätit och ser till att hon får komma ut direkt då. Natten går bra, då händer inget. Vi har också en hund till på 2 1/2 år och hon var också lite långsam att bli rumsren men hon kissade bara inne och har varit rumsren sen innan hon blev 1 år.
Har ni några tips eller liknande. Hjälp.

Du verkar göra helt rätt, men man får tänka på att de inte kan hålla sig ordentligt pga att muskulaturen inte är färdigutvecklad föräns de är könsmogna (börjat löpa), det är i alla fall vad jag fått höra av många veterinärer.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med #1,min lilla Bichon Havanais-Phalene 8 mån är intrriktigt rumsren än,små hundar har jag hört kan vara lite senare än små.Lena
Hälsningar LENA
2,det stämmer….
Leias matte,gå längre prommisar för det kan hända att hon inte är klar riktigt, allt är ju som sagt inte färdigutvecklat

det tar ett tag… jag va ute oavbrutet m min valp oxå.. men ändå hände det inne..
o sen en dag så slutade det.. nu är det 2 v sen det hände ngt inne… o jag behöver inte ens skynda mej ut på morgonen.. utan kan ge hundarna mat, äta min egen frukost o sen ut :)
min tjej är 7mån
Valpar är verkligen olika på det där med rumsrenhet, min tax var rumsren vid ungefär 4 månader medans min blandis var rumsren vid 9 veckor!Men hon har slarvat nu nån gång när jag är hemma hos mina föräldrar och hon är 7 månader nu så nått återfall verkar ofta komma innan det är helt säkert från kisspölar=)