Förhudskatarr
Min hund har rätt ofta förhudskatarr och slickar sig otroligt mycket på snoppen. Veterinären sa vid ett tillfälle att jag skulle ha på Hibitane. Lättare sagt än gjort - sprutar man in iunder förhuden rinner det liksom ut och han tar inte fram den på begäran. Finns det tips och knep?
En liten fråga - det är ofta man ser i inlägg en ruta och så står det visa bild. Blir det så om man hämtar foton som man har i datan?

Angående förhudskatarren så har jag hört om en del som spolar med koksaltlösning eller ljummet vatten och att det ska fungera bra.
vad är Hibitane? är det en salva, kräm eller flytande eller vad?
Den där lilla rutan du pratar om där det står visa bild, är det en tumnagelbild i högra hörnet i inlägget?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hade kört som #1 en engångsspruta och koksaltlösning.
≧◔◡◔≦

#1 Hibitane är en ganska flytande kräm kan man nog kalla det.
Det har ej varit kladdigt denna gång men jag tyckte det nästan verkar lite svullet runt om. Undrar om det kan ha och göra med att han var så märkbart påverkad av löptik förra veckan och har varit väldigt jukkig efter det? Man blir bekymrad samt ganska frusterande när han håller på om natten med sitt slickande.
Ja det är den lilla bilden till höger i inläggen. Har sett att de flesta har en bild där.

#3 då den är antiseptisk (bakteriedödande) så gissar jag att det inte gör så mycket att det rinner ut igen efter att ha sprutats in för bakterierna ska ju bort.
Aha om du klickar på den lilla bilden så får du upp den i större format direkt på skärmen, det är alltså bilder som medlemmarna själva lagt upp på bla sina hundar så att andra ska kunna titta på dem =) Då du öppnat bilden så kan du dessutom klicka på "Alternativ" och själv välja om du vill att den ska öppnas i eget fönster i fortsättningen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#4 Tack då ska jag passa på att testa.

Min hane har förhudskatarr med jämna mellanrum, har varit till vet ett par gånger för rengöring och även rengjort själv. Men det är ständigt återkommande och både jag och veterinären kom fram till att det kommer inte försvinna. Så jag spolar kanske en gång varannan månad eller efter behov.