Valpsjukdomar
Ursäkta att det har blivit många klifrågstrådar och liknande på sistone, men jag är så nyfiken. 
Finns det valpsjukdomar, så som det finns barnsjukdomar? Det finns ju sjukdomar som oftast det bara är barn som drabbas av, finns det likadant hos hundbebisar?
Tanken var den eftersom det är ganska många som har skrivit att deras Valpar kliar sej så tänkte jag att det kanske hade med valptiden att göra?

Oj nu har jag totalt hjärnsläpp, finns säkert något men kommer inte på nått just för stunden.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

"Cherry eye" är tydligen vanligast att det drabbar Valpar, men förekommer också hos äldre.
Valpsjuka är också störst risk för Valpar man kan drabba hundar i alla åldrar.
Sen är det ju så att de kan få diarée, feber, dåligaptit, mm då de byter tänder.
_**/Mvh Anne

Ok, men valpsjuka är on vacc. mot så det ska hon inte kunna få då väl?
Resten har hon oxå sluppit ifrån änsålänge

#3 vaccin ger ett väldigt bra skydd om än inte 100%-igt, men skulle hunden råka ut för valpsjuka då den är vaccinerad mot det så blir det sällan lika allvarlig som utan vaccin och hundens chanser att tillfriskan är betydligt större. Men pga att vi i Sverige är relativt duktiga på att vaccinera våra fyrbenta vänner så är de sjukdomar de vaccineras mot väldigt sällsynta nu mera.
_**/Mvh Anne

Ok, men då kan jag vara lite lugnare då ju. Måste finnas någon mening med att vaccinera :P
Började löpa idag, så lilla tjejen har blivit tonåring =) Kan dock inte kalla det sjukdom ju :P