Rullar runt för njutningens skull
Precis som det låter,hur många av er har hundar som rullar sig i snö och mossa mjuka gräsmattor för njutningens skull?…alltså inte för att sprida eller avge lukter.
Alla min andra hundar har någon gång i livet rullat sig i koblaja grävlingskit och annat,så även Spike.
Men Snodden har alltid sedan valp gjort det för att han njuter av det och samtidigt uppmanar han till lek,med allt och alla…..han har aldrig rullat sig av någon annan anledning.

Jo, det gör min också, rullar sig på gräsmattan bara för att det är skönt. Och på mattor inne under grymtande njutning. Vi kallar det "vilda" för hon vill gärna leka också.
Fast grävlingsbajs gillar den också.
1,va kul
…men det verkar ju som om Snodden inte tycker han behöver dela med sig av lukter och annat, för han har aldrig rullat sig pgr av den anledningen, och det är den första hunden jag haft som är sådan…undrar om det kan bero på hans dominans att han helt enkelt inte tycker han behöver den biten….lukta och pinka kan han göra på allsköns skit men aldrig rulla sig pgr av det.
Min tax gör det mycket på sommaren. När jag ska lägga mig och sola är hon alltid med på en filt i skuggan, då rullar hon flera meter för att det är gott=)

Har haft hundar som älskat att rulla runt i gräs, sand mm. Men Velvet rullar endast för att komma upp igen om hon blivit nerbrottad vid bus.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hon gör det just nu, efter maten. Som retriever vill hon ha något att hålla i, så finns det ingen hand så sätter hon munnen runt sin egen tass.
hahaha visst är dom väl en sol i vardagen allt…kul att höra att man inte är ensam om att äga en knäpplapp

De vill väl "känna livet i sig" som Farbror Nilsson (Allan Edwall i filmen), Madickens granne
(Och därmed har jag konstaterat min nivå på sedda filmer och lästa böcker
)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
7,så sant så
Min vovve älskar att rulla sig i snö. Fast det blir inte så många flingor som singlar ner här i södra skåne. Han får hålla tillgodo med blöta gräsmattor, och det har vi ju gott om.
#5 Är det typiskt för retriver att vilja hålla saker i munnen jämt? Min hund är Goldenretriver blandning och har ständigt någon leksak i munnen. Han kan inte hälsa utan att först gå och hämta nån leksak. (helst nåt som piper) 
Zabelle
9,kul…har för mig att retriver är en "bärar hund"
Jo, Nando, min lånehund, han rullar sig gärna, helst i frostigt gräs eller snö. Så mysigt att se! :)
Helena

Jo, de vill gärna hålla något i munnen, speciellt om de är lite upphetsade eller glada. Min hund tar ett fast grepp om handleden på folk, inte alla förmår att uppskatta det. Men bits alltså inte - bara håller. Det är väldigt lätt att lära dem väcka husse med att bära hans tofflor till sängen!
Min pappas jaktlabbe har alltid varit en riktig rullare ;)
Han brukar rulla sig på gräsmattan efter att han har lekt och är riktigt glad, då kastar han sig ner på marken i ren lycka och bara rullar runt, ser jätte gulligt ut!
Samma sak efter att han ätit något gott, då srpinger han alltid in i vardagsrummet och rullar sig på mattan/golvet! :D
Tusse rullar runt inomhus, har aldrig gjort det ute. Här inne rullar han på sina sovplatser när han ska sova.
Ibland ser han lite läskig ut när han fastnar upp och ner, skinnet dras åt i ansiktet och så ligger han och glor på mig.
Knasiga djur.
Ibland somnar han upp och ner mitt i en rullning också.
Bengan rullar sig i sängen varje morgon och helst på oss
. Han gillar att rulla sig i gräset vår/sommar och gärna lägga sig och sola lite när man ändå ligger ner. Men bajs undviker han (går långa omvägar om det ligger tex hundbajs eller hästbajs).
15,det låter som Snodden det
Härliga bilder föresten från er
#17 Hoppas vi får lite utlovad snö i helgen så min vovve också får rulla i snön! Syns hur din hund njuter!
Zabelle

Tzar gillar inte att rulla i snö eller gräs..
Han kan hoppa som en hare när det är lite djup i snön..
i vatten beteer han sig mer som en späckhuggare som jagar säl?
Fast det är vattnet han jagar.. ser rätt fjantigt ut.. hihi
lägger huvudet på sne och i full kareta testar hur mycket vatten han kan få in i munnen??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
20 hahaha han kanske leker u-båt eller nått, så kan snodden göra vid djup snö ser skitroligt ut

Syrrans hund rullar sig jätte gärna i snön!