Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2067 ggr
Freke
0

Hundregister ?

Hur många olika register finns det och hur många anser ni att det borde finnas?

Hittade ett som jag inte sett tidigare i morse…
Satt och kollade lite annonser på Blocket och snubblade på det här registret SDBA blir lite förvånad av vad som dom skrivit?! Är det någon som har sin hund registrerad där?

Vet inte om det bara är jag? men jag förstår inte vitsen med registret?!

Länken inlagd på nytt!!!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

Kommer inte in på länken?…men själv använder jag bara 2 register och det är kennelklubbens och en annan,tycker det räcker tror även ett det finns ett blandis register?.

Saken är ju den att det startas hemsidor på nätet om hundar där det blir fritt för kennlar att regga sig, och det gör dom ju för att nå ut med sin kennelFlört

Manda29
0

Gick in via google o kolla. Verkar ju som att dom inriktar sig på en viss typ av avel i ett visst syfte om ni förstår vad jag menar.

Tänker lite på typ Hundskolan i Sollefteå när det var försvarets. Fast dom avla renrasigt.

Reggade försvaret sina hundar i SKK? Nån som vet?

AnneN
0

Kolla om denna länk fungerar bättre http://www.sdba.dinstudio.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Jag tycker det räcker med jorbruksverkets register som alla måste registrera sina hundar i, SKK för renrasiga och om man själv vill Blandis register för blandraser.

_**/Mvh Anne

spikes
0

Tack anne…ja den sidan var ju bara inriktad på vissa raser

TinaH
0

jag tycker det räcker med SKK och Jordbruksverket samt blandis hundregister.

Anne jag måste rätta dig lite. =)
Blandis.se hundregister är inte till för enbart blandraser.
Min SKK reggade Boy, finns med där och det var tvunget och göra eftersom han är reggad i SKK och jag skulle ställa honom, så för att få vara med med en renrasig reggad hund i Blandis, så måste man skriva in sig i deras register. :-)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Freke
0

#2 Nej försvaret reggade inte sina hundar i SKK.. Sen använde sig försvaret av både ren- och blandras- iga hundar..

Det fanns vissa hundar som reggades i SKK, men då var det hundar som inte fanns i deras försorg.. Eftersom Hundskolan inte hade bara en viss avel annars dom köpte dom in hundar ifrån privat personer och kennlar.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

AnneN
0

#6 jo jag vet att man får regga renrasiga i blandis också =)

_**/Mvh Anne