Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 945 ggr
rulda
0

hur tänker en hund?

Satt och studerade Tusse i går kväll. Han låg i sin "säng" och sov, småsnarkade och hade sig.
Sen helt plötsligt vaknar han. Tittar sig omkring och går ut ur rummet.
Efter ett tag kommer han tillbaka och i munnen har han…
… min morgonrock (som vanligen hänger i en krok i badrummet)
Han drar den mellan frambenen, går till sin säng och börjar snutta tills han somnar om.
Så hur tänker hundar?
Lever dom "just nu" eller kan dom planera för en liten stund framöver?
Han verkade vara så självklart bestämd om vad han skulle göra när han gick och hämtade morgonrocken. Hans snuttefilt som han brukar snutta på låg precis brevid honom.

Hur tänker era hundar?

AnneN
0

Mycket bra fråga.

Jag tror att hundar lever i nuet men ändå kan planera en stund frammåt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Carlo
0

Japp, denna frågan har jag alltid tänkt på..

Mm, jag tror att AnneN har rätt!;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus

rulda
0

Jag instämmer i era tankar.
Ett annat Tusse exempel.
Katten går in på toaletten. Tusse vet att om han går efter så kommer katten att springa iväg.
Så han springer ut i köket och går in genom badrumsdörren som sedan leder in på toaletten.
Då möter han katten och får chans att nosa lite ;)

Carlo
0

#3 hehe:) Va smart han e ;) (A);D

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus

rulda
0

#4 lite för smart för sitt eget bästa ;)

spikes
0

jag tror som anne,snodden kan vara mycket eftertänksam ibland och så gör han sånt man aldrig lärt honom, en gång kom han med telefonen när det ringde…och sedan har det fortsatt….samma sak med sin leklåda,jag lärde honom aldrig öppna den det gjorde han själv helt plötsligt en kväll.

Ibland retas han utstuderat med att snyggt och fint lägga upp sina leksaker på rumsbordet, sedan väntar han på att jag ska säga "inte bordet snodden"…så visst gör dom saker med tanke bakom allt;-)

rulda
0

#6 hihi allt för att retas. Det märker jag här hemma mellan katterna och hunden. Dom riktigt retar varandra när det gäller mat och att jagas :)

bettis69
0

Min hund snuttar också på en kudde och så somnar hon som en bebis när hon har den i mun. Jag tror hunden lever i nuet, men att dom kan planera lite framåt.

madspaze
0

Jag tror hundar kan planera.

Vargarna kan organisera sig och planera en attack för mat, de planerar vilken de ska anfalla och samarbetar för att fånga det.

Så varför kan inte hundar planera, men visst de lever i nuet men jag tror de kan tänka längre fram men inte på samma sätt som oss.

lehowa
0

Jag läste en gång om hundarna i en afrikansk by, som bestämde sig för att jaga bort ett lejon, som dödade boskap (tror jag det var) i byn. De samalde sig och gick till attack mot lejonet, som sen höll sig borta från byn. De hundarna måste ha planerat…

lehowa
0

samlade sig ska det förstås vara…

AnneN
0

Hittade denna bok och kom då att tänka på den här tråden =)

_**/Mvh Anne

rulda
0

det är intresant att se hur olika hundar planerar.
Att dom kan jaga undan ett lejon är helt otroligt.

#12 är boken bra?

AnneN
0

#13 jag har ingen aning, råkade bara snubbla över den då jag kikade om det kommit in några nya böcker på den sidan.

_**/Mvh Anne