Spansk gatuhund!!
Hej!
Finns det fler här som har hund från Spanien? Min har sprungit på Barcelonas gator…

Min mamma har en spansk gatuhund Ozzy heter han…väldigt go på alla vis förutom att han vill äta alla katter han ser…Ändå var han liten när dom hittade han o mamman + syster till han i en avlägsen gatuhörn;(

Jo, de flesta är väldigt trevliga å goa, ett sätt för dem att överleva är ju att hålla sig god med oss Människor… Tyvärr e de inte alltid de e så snälla mot just gatuhundar.
Att de vill jaga, äta katt tror jag mera går på instinkt, att jaga för att överleva, å han som e född gatuhund har ju dessa gener, han skulle nog vilja äta upp om de så vore en hare eller en ekorre me, min hon försöket tom. ta fåglar…

*3 Vilka ursöta hundar!
Tänk att det finns lösa hundar så.. det är ju hemskt. Fast här hemma i sverige är det ju katter som ingen vill ha och som slängs bort som skräp.

Va det nån som såg det från Julie rescue på Uppdrag granskning?
Jag vill inte köpa en "gatuhund" efter det :(

#7, Alla föreningar är inte som Julie Rescue. Finns betydigt seriösare föreningar och rescues.
/S
jojo klart det finns. men man vet ju aldrig egentligen om man inte varit och sett med egna ögon.

#8 För mig spelar det ingen roll om det finns seriösa rescues, efter att ha sett det programmet så tror jag inte många litar på dessa utländska rescues.
Men åter till tråden, nej jag har inga utländska hittehundar. Har ej heller några bekanta med hundar därifrån.

#10 Jo det spelar roll. För det betyder inte att alla är oseriösa.
Som någon skrev på chatten efter programmet: Det utförs flera tusen operationer varje dag i Sverige, men endast den som går fel blir genast publiserad i tidingen.
Jag känner några med utlänska vovs.
/S

#11 Jag vet inte om du läste vad jag skrev eller om du drog en helt egen slutsats. Läs om och läs rätt!
Du har ingen som helst rätt att lägga ord i min mun och säga "Jo det spelar roll", vad sjutton vet du vad jag tycker? Inte ett skit så säg du ingenting förrän du vet mina åsikter utan att vrida på det hela. För MIG spelar det ingen roll om det är två hit eller sju dit som anses som seriösa rescues, jag anser inte att många rescues är seriösa.
Hur seriöst är det egentligen att man te.x Lisa hittar Loppan 4 år på gatan i Moskva, Loppan har brutit bakbenet och är full av skabb och för att inte tala om väldigt illa undernärd. Loppans vikt ska ligga på 35kg men nu är Loppan så underviktig att han väger bara 16kg.
Den hunden i mina ögon har lidit nog mycket, så varför finns det folk som sitter och envisas om att låta den hunden leva? Jag anser att det finns vissa hittehundar som man ej borde låta leva, just pga allt dom har varit med om och hurdant skick dom är i.
Vill du fortsätta diskutera med mig "Kattmynta" så hör av dig via PM.
12,varför så hårt inlägg?,jag tolkar det som om ni missförstår varandra lite bara,och jag förstår bägges sida av saken

#12.
Det kanske inte spelar roll för dig, men för mig gör det de. Och jag tvingar dig inte att byta åsikt, du får absolut tycka vad du vill. Jag vill bara öppna vyerna för andra. Förstår inte riktigt varför så baskt inlägg. Vad var det exakt jag har skrivit som gör dig så förbannad?
Jag håller faktiskt med! Den hunden har lidigt tillräckligt, och bör avlivas. Man kan inte rädda alla. Men det finns många andra hundar som är friska, och många hundar från rescues kommer inte ens från gatan, utan från privatpersoner.
Det är min åsikt.
/S

#6. Vilken snygging!

#15.. Å, det tackar vi för… *L*
#3 Jätte söta!