Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1298 ggr
amorosa
0

Lustigt beteende

Igår åt jag räksallad på kvällen till Körslaget, Min tik ville också ha och det fick hon, Men räkorna la hon i en hög för sig,på golvet När hon ätit upp grönsakerna, lade hon huvudet på sned och körde runt det i räkorna,,, Hon ville absolut inte äta dem, int en enda, ,,Varför gjorde hon så med räkorna, ,Hon kan köra med huvudet så när vi är iskogen , i någon doft, Men inne har hon aldrig gjort det och inte med mat,,, varför tro???

Freke
0

Hon gillade väl inte lukten av räkorna…

det är många hundar som inte gillar skaldjur men kan äta fisk..
Min Tzar älskar lax men ratar räkor..

men om jag skulle ge honom räksallad så skulle han nog bara slicka i sig majonäsen och skippa räkor och grönsaker…

Då han defenitivt INTE äter någon forma av grönsak.. ratar det mesta så som ris, potatis, morötter, majs och liknande.. Men Kött kan han äta hur mycket som helst..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[GlittriGris]
1

dom flesta hundar jag känner hatar räkor..

madspaze
0

Min äldsta hund: Man kan blanda in sallad i hennes foder eller vad hon nu får, men hon petar alltid bort det.

En gång när hon var liten fick hon makaronen ock korv, korven var nästan finhackad, hon petade ut korvarna och åt bara det och lät makaronerna vara.

amorosa
0

Men varför la hon huvudet på sned o gned det i räkorna, Det är det jag funderar på,, så kan hon göra ute i skogen  nån gång ibland, är väl nån lukt där

chrissan
0

Min hund äter ALLT utom kräftor. Hennes kompis pudeln är mycket kräsen och äter nästan inget men ÄLSKAR kräftor.

Däremot har jag inte sett min hund köra runt med huvudet i kräftor, men hon har väl inte haft chansen. I skogen rullar hon sig gärna med huvudet först i sura och ruttna saker och i grävlingsbajs. Din hund tyckte nog att räkor luktar som de lite halvruttna, sura saker som de gillar att rulla sig i.

madspaze
0

hunden tyckte nog det luktade "gott" och ville gnida in doften hehe.

Freke
0

eller så är det helt åt andra hållet än #6.

Jag tror mer att hunden tycket det luktade helt fel och vill sprida sin doft, för att luktar det skit och jag luktar honung så ska det("skiten") också lukta honung.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus