Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 948 ggr
spikes
0

Vallhundar

Ni som har vallhundar eller hundar med mycket vall i sig…hur beter sig dom vid fårskockar och annat?…har ni vallat med dem på riktigt någon gång?

Min galning fick för några dagar sedan ett ryck att valla en stor älgtjur med ko mitt ute i skogen, hade jag inte haft inkallningen ordentligt där så vete sjutton vad som hänt.

Gissa om jag tyckte att Snodden och matte var de minsta varelserna på jorden,dom är ju hur stora som helst huua,tur man kan skratta åt det efteråtSkrattande

Hundvalp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju min hund Diablo han gillar att valla fåglar när det är någon på marken.

Han har ju Australian Shepherd och Samojed i Sig. Han har just blivit 6månader också.

spikes
0

1,sööt…ja alltså jag skulle fördera fåglar i stället för älgar,vi ska testa Snodden på gäss framåt våren/sommaren…hahaha

Hundvalp
0

Ja det kan ju funka med älgar också :)

spikes
0

3,helst inte igenSkrattande…han har ju vallat får getter och ska nu pröva på gäss,det känns i alla fall lite tryggare hahaha

AnneN
0

Velvet är ju 50% lapsk vallhund och visst kan man ibland se vallningstendenser då vi är ute och busar, men har inte haft tillfälle att testa henne på riktigt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
0

Vi vet ju inte vad det är för raser i Malou, men en gång när vi inte haft henne så länge smet hon i in en hage och försökte valla hästar :P Men efter det så har jag nog aldrig sett henne valla..

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Jossan86
0

Bosse vallar familjen han, alla ska hellst sitta i soffan och katterna ligga under den Glad

Blandning Gordon Setter/ Isländsk fårhund

Impulz
0

Våran tjej är collie/schäfer men det syns inte så jättemycket vallningstendenser i henne. Klart att det finns lite, men å andra sidan så är hon lär från första början att inte springa in i hagar eftersom vi har hästar. hon vet vad stängsel är för någotTungan ute