Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: klicker-träning-trix
Läst 887 ggr
Tixy
0

Hjälp med socialträning

Jag har haft min omplacering i snart 3 år nu, och jag har planerat att hon ska stanna livet ut. Hon är hur snäll och mysig som helst, tills hon ser andra hundar. Inte så att hon vill attackera, men hon känner sig osäker. Skäller, reser ragg och backar.

Tyvärr så känner jag ingen i närheten med en superlugn hund som hon kan få träna med, och av dom som bor i kvarteren runt oss så finns det en ägare som låter sin hund hälsa på våran.

Det spelar ingen roll om hon är kopplad eller lös, hon beter sig likadant iaf. Hon skulle aldrig göra något elakt, hon låter bara illa. Så fort hon har accepterat att den andra hunden kanske faktiskt ska vara med oss ett tag, så tystnar hon, även om hon inte gillar tanken på att tvingas umgås med en annan hund.

Jag bor i Sollentuna, strax norr om Stockholm. Idelma är en blandning mellan dobermann och flatcoated retriever (75%/25%), och väger drygt 35 kg.
Är det någon med en lugn hund som kan tänka sig att ses och lära min hund lite vett? :)

spikes
0

Hade gärna gjort det…men bor för långt ifrån,hoppas du hittar någonFlört

bettis69
0

En Dobermann kan ju vara lite rastlös och orolig i sig själv. Jag var ute och träffade en rädd och orolig dobermann när jag var ute med min lottis.

Min hund var lös och hans var kopplad. Jag bad honom att koppla lös sin hund också. Då gick det mycket bättre för hans hund. Han slappnade av lite grann, men var fortfarande lite rädd.

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig. Lycka till!

Tixy
0

#1 Tack så mycket :)

#2 Jo, dom har ju en förmåga att vara ganska nerviga. Men som jag skrev så ger hon med sig till slut.
Tackar :)

Tixy
0

Knuffar upp. :)