Förlorad kompis ...
Detta skrev jag hösten 2007 som en hyllning till vår kära tik. Sorg över ett husdjur är alltid lika aktuellt och därför sätter jag in min dikt här.
/ kram Spanaren
Ps Tur att en hundkompis fanns kvar
Min söta, gulliga tik Tuffi
Min söta gulliga tik har för alltid somnat in och sprang sin väg till en underbar plats
Där fjärilar i olika färger lyser i praktfulla klara färger mot en skinande blå himmel
Överdådigt vackra blommor sticker upp här och där bland all förtjusande växtlighet
Skällande glada kompisar hälsar henne varmt välkommen till ett totalt helande land
Belåtet springer hon och skuttar fram till alla dom annorlunda och roliga individerna
Låter dem visa henne alla olika ställen där man kan bada och leka kurragömma mm
Dignande är matborden med alla olika delikatesser från den skickligaste charkuterist
Pärlande gott friskt vatten låter sig väl läska efter allt himmelskt som finns att göra
Drömmer sen saliga drömmar om när tider komma när matte och husse kommer hit
Vill så gärna vifta på svansen och slicka bort alla deras djupt bedrövade salta tårar
Minns med munterhet alla roliga petitesser som flimrar fram bland hennes alla 12 år
Säger med glädje tack till matte och husse för ett mycket förnöjsamt och härligt liv
© Spanaren

Vad fint skrivet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Tack, förresten fick du mitt pm för någon dag sedan?!?!

#2 jo jag har svarat, är dock en bugg som gör att svaren hamnar i skickat-mappen så kika där
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 Jag kollar :-)
jättefint skrivet,direkt ur hjärtat
Tack #5