Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1127 ggr
zabelle
0

Drömmer era hundar?

Min hund har börjat yla och gnälla när han sover. Speciellt om vi hittat på något extra kul. 

Häromdagen när vi var på vår vanliga långrunda vid stranden hittade han en hundkompis som han kunde springa och busa med en lång stund. Då vi kom hem somnade han meddetsamma och "sprang" i sömnen, gnydde, pep och småylade.  När han sen vaknade såg han så förvånad ut, percis som han inte riktigt visste var han är någonstans. 

Ska man väcka honom när han drömmer så intensivt, eller ska man bara låta honom vara?

Zabelle   

[Silverlusen]
0

Hej!

Våran drömmer också, nästan varje dag. Han både springer, skäller, piper och morrar.

Vi låter han vara när han drömmer och han ser ganska skamsen ut sen när han väl vaknar, speciellt om han ser att vi tittar på honom.

Han drömmer bara om han ligger på golvet och sover, aldrig om han ligger i vår säng.

Hundar är i mina ögon väldigt söta när dom sover. Synd att man inte vet vad dom drömmer om. Man får ju inte mycket till svar när man frågar heller!

spikes
0

hundar drömmer precis som vi,och man ska inte väcka dom då dom sover så djupt,om det inte är absolut nödvändigt…

själv upplever jag med alla jag haft att dom inte riktigt vet var dom är om dom vaknar plötsligt av ett ljud eller så…mina kan drömma överallt,snodden och spike är experter på att ligga vid mitt huvud och vicka på tassarna,snutta med tungan ibland eller ha små ljud för sig.

Anders 50
0

Visst drömmer de, det gå rätt livligt till ibland, särskilt när de är rejält trötta.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Firinella
0

Min hund drömmer varje dag. Ibland ser det ut som om hon springer i sömnen, hela kroppen rör sig. Snarkar gör hon också.

CarolineO
0

Emil drömmer nästan varje dag

zabelle
0

Vi började bli oroliga att han håller på att bli senil, eftersom han inte verkar ha en aning om var han befinner sig när han vaknar. Han är ju 9 år gammal och har aldrig sprungit, gnällt och ylat i sömnen på det här viset tidigare. Men han är ju pigg och glad för övrigt så det är säkert som det ska vara då.

Zabelle   

spikes
0

6,min gamling jag hade började drömma mera vid den åldern,han blev nästan 13 år…han sov ju också tyngre med åren…spike kan snarka enormt när han sover och han är 11 år snart…så det är inget att oroa sig förFlört

Kickilu
0

Alfons både snarkar och drömmer. Speciellt om det varit en händelserik dag för honom.

pippa__
0

Min valp drömmer. Hon sprätter och skäller, piper och väsnas =)

Emma-lundqv
0

Nikki skäller jätte ljust när hon drömmer, så sött ;)

silverorm
0

Jo tack.. vår Missy brukar yla i sömnen..högt oxå!! Men aldrig i vaket tillstånd! (hur förklarar man det för grannarna…?)ObestämdFlört

[Vargnatt-]
0

Aramis drömmer, men han låter inte så mycket utan det är mest tassarna som rör på sig i sömnen Glad

rulda
0

Tusse snarkar nåt så fruktansvärt när han sover. I början väckte jag sambon för att få tyst på oljudet… hmm men det var ju inte han som snarkade :S

Drömmer gör han också, det sprattlar och det rycker i benen :)