dragkamp hund vs hund
Läste i en hundbok (nu kommer jag inte ihåg vilken bara för det) att hundar endast har dragkamp med hundar som dom har stort förtroende för.
Tusse har dragkamp med allt han kommer åt han har till och med försökt med katterna (hmm dom är ganska ointreserade)
Hur är det med era hundar?
Vad har ni för erfarenheter av detta?
Njae det där är nog bara delvis sant,beror mycket på hur hunden är till sinnet och vad för signaler dom sänder varandra sinsemellan.
En del gör det för att lära känna den andra hunden…en del är mera "off" och tar kontakt på annat sätt, och då kan det ju gärna bli en tillsägelse om det inte passar den som blir utmanad med kampen……

Den enda hund jag sett Velvet ha dragkamp med är hennes kullbror Mischa, är det någon annan hund som försöker ta det hon har så springer hon antingen undan eller släpper saken så att de får den.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 & #2 tack för era svar.
Våra hundar, min som är en jack russel terrier och den andra som är en avkomma från honom och har 3st andra raser i sej, pudel, cavalier och york. Dom Kampar med gosedjur, strupor allt typ.. men det är bara valpen som låter när dom gör det.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Oftast låter både Tusse och hunden som han kampar med. Fast på ett busigt sätt.
Hunden på bilden hade han bara kännt typ 5min
tror det beror på hur stort intresse båda hundar har för den typen av lek.
≧◔◡◔≦
#6 ganska smart tanke :)
#7 kan bara ta "mina" egna som exempel.
Min terrier kan (jag looovar) ha dragkamp i timmar om det så vore, det är det bästa hon vet, medans min retrieverblandis kan tycka det är kul dom första minuterna, sen ger hon upp.
Samma gäller den mellanpudeln som dom leker med ibland, det kan vara kul till en början men när dom som inte ser tjusningen med det ger dom upp och terriern ligger kvar med "saken" i munnen.
≧◔◡◔≦
Din terrier och Tusse borde träffas, Tusse kan också hålla på i timmar.
Helt besatt
#9 låter som ett likasinnat par :)
≧◔◡◔≦
#10 och jag som trodde tusse var ett orginal ;) haha

Roxie "kampar" gärna, med dom som vill med henne :) men när jag tänker efter noga så är det oftast m hundar hon träffat inne… det är inte det första hon gör med en ny hund..m då vill hon bli jagad ;)
Hon o Bella har börjat nu.. Bella börjar ju bli stor nog att orka hålla emot.
Våra kompisar har en Staff, i sommras när vi va på öland, så "kampade" dom ovabrutet i flera timmar varje dag, o det som va kul o se va att deras hund aldrig släppte greppet, Roxie tar ofta nya tag, men denna killen han tog ett tag o höll sen fast där..
Jo, kan nog stämma, våran Missy älskar att ha dragkamp med sina två bästa vänner. Dagishunden Ebba (boxer) och sin älskling grannhunden (schäfern) Hasso. Vi kallar det "pinnleken" Missy tar en pinne som hon låter sticka ut i mungipan, går fram till sin kompis och stoppar in den andra delen av pinnen i kompisens mun. Sen står de där o drar o knatar omkring..!