Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 2404 ggr
rulda
0

en salig blandning + efterlysning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag veta vad min Tusse har för raser i sig.
Tänkte höra om det är någon som vet någonting om denna kull som föddes 14/9 2007. Det var 5 hanar och 2 tikar i kullen.

Mormorsfar - Stövare, vorsteh
Mormors mor - Labrador, dalmatin

Morfar "björn" - Kelpie
Mormor "ofelia"

Mor "Tira"
Far - okänd.

Han ser ut som en BC

Denna kull ska ha fötts norrut i landet (men inte jättenorrut)

Kattmynta
0

Otroligt snygg! Hoppas du hittar något, är själv i släktletande till min hund.

/S

rulda
0

#1 tack! Han e otroligt söt, men tyvärr vet han om det också Tungan ute
Hur gör du för att leta släkt till din voffing? Har du några tips på hur man kan göra? Jag sitter och googlar som en galning men hittar ingenting. Pratade med förra ägaren nu och hon trodde inte att uppfödaren hade någon hemsida, vilken inte förvånar mig då det troligtvis var en tjuvparning.

TinaH
0

Bli medlem på blandis.se

dem sätter in bilder och "stam-tavlor" på vovvar där i medlems infot på sin hund. och så kanske man kan få det att gå i hop sig:)

Lycka till! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Kattmynta
0

Jag gjorde så att jag ringde upp dem som har fött upp min hunds kull. Hittade deras nummer i min hunds papper från valptiden, då jag precis som du har köpt henne av en annan, inte uppfödaren. Det är tyvärr det enda tips jag har att komma med. Regga dig på Blandis som TinaH sa.

Hoppas du finner något!Glad

/S

rulda
0

Jag ska absolut registrera mig där! Tack för hjälpen.

Tyvärr har jag inte papper från hans valptid, förra ägaren verkar inte ha så mycket koll hon heller, tråkigt nog.
Tacl för er hjälp!

lloman
0

Gosig hund :) Själv letar man ju också efter syskon till min lilla ögonsten men han fick vi från hundstallet så de e lite kompliserat :S han e en mix mellan schäfer, lab, rottis & flat många raser ;)

lloman
0

Gosig hund :) Själv letar man ju också efter syskon till min lilla ögonsten men han fick vi från hundstallet så de e lite kompliserat :S han e en mix mellan schäfer, lab, rottis & flat många raser ;)

rulda
0

jag håller tummarna för att du hittar några syskon!