Amstaff/dalmatiner syskon sökes
Kan det vara släkting till dom beryktade trollhättehundarna?
http://www.pitbullforum.se/presentationer/hejhej-frn-trollhttan/0/
≧◔◡◔≦
ledsen att jag inte hinner göra länkarna klickbara.
≧◔◡◔≦

Mischa, jag fixade länkarna åt dig =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Trollhättehundarna? Kan någon förklara?
Eftersom jag bor i Uddevalla och Skillz är från Trollhättan så blir jag väääldigt nyfiken.

#4 jag vart också nyfiken så jag registrerade mig på det forumet, men väntar på att bli godkänd så jag får tillgång.
_**/Mvh Anne

vaddå nu blir jag nyfiken, beryktade?

jo jag har läst nu, det är ju henne jag köpte tino av, och hon var ju oseriös redan då, fick inga papper på honom + att han har foderallergi, han är kastrerad så jag skulle aldrig föra det vidare, så jobbigt som han hade när han var liten, innan vi visste vad det var, han är super överkänslig för allt! Har oxå hört att en av hans kullsyskon avlivades pga eksem. Förutom valentinos allergi så är han världens snällaste hund min stora kärlek *hihi* han är översnäll mot barn andra hundar o alla människor, inget överaktiv överhuvudtaget som det stod att endel av hans syskon var, tvärtom en riktig latmask som gillar att dra sig på morgonen innan första promenaden, tack ni som tar er tid och svarar här kram från valentino o carro

#7 vad trist att uppfödaren var oseriös =/
Jätte bra att ni kastrerat han så att han inte kan föra sina problem vidare till ytterligare en generation *tummen upp för er*
Hihi då påminner han lite om min Velvet i sättet =) Hon är snäll och glad mot allt och alla + att hon mer än gärna ligger och slöar ett bra tag innan morgonrasten =)
_**/Mvh Anne
Tack AnneN för länkarna!
#4, 5, 6
Med beryktade menar jag ökända ja, just från trollhätteområdet har det under dom senaste åren spottats ut amstaff/dalmatiner (tror även bullterrier var inblandat från början) det har avlats flitigt på avkommorna och hundar har sålts både hit och dit, vad som är just upprörande är att det avlas trots uppenbara sjukdomar som demodex vilket bidrar till lidande.
Jag kan bara anta att din hund härstammar därifrån iom att dalmatiner/amstaffblandisar inte är särskilt vanligt, men vet ju inte säkert.
≧◔◡◔≦

#9 Detta är ju helt sjukt, pengar o pengar det är vad det handlar om, vidriga människor, hoppas lagarna kan bli lite bättre, så dom aldrig får ha en enda hund något mer + hårdare straff oxå! Jag vet ju nu 100% att valentino e därifrån, tur att han hamnade hos mig, men gud vet vart många andra hundar hamnat för i misär? Bättre att ta hand om de hundar som finns istället för att avla nya o nya… hoppas alla ni som skrivit till mig får en trevlig helg å massa mys med era fyrfotade:D Kramsis

Är det här en från samma uppfödare?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

#12 jag tänkte precis på samma sak
_**/Mvh Anne

#12 som sagt då om han är därifrån så tog hon fler kullar med alpha då har väl säkert den problem med allergi/eksem oxå (hoppas inte) föder de fortfarande upp hundar? det måste göras nåt snart annars, det är djurplågeri att avla sönder honor som bor i ett ut-hus sen sälja dom när höfterna e slut fyyy faaan *grrr*

Fruktansvärt en annan e jätte rädd för var valparna skall hamna hur kan någon vara så grym:(

jag är chockad vart min älskling kommer ifrån, jag önskar bara nu att dessa elaka människor aldrig får ha en hund något mer *hoppas..hoppas* hans liv är nog förkortat några år pga sina medeciner som hjälper att allergin håller sig borta, orkar knappt tänka på det, min bubbe<3<3<3 tack alla som svarar återigen pösch på er:D

såg att dom har en kennel nu "valpfabriken" jädrans människor, spelar seriösa va usch http://www.radefalkskennel.dinstudio.se/news_1.html

här står det om dom så jäääääää****a elaka http://www.pitbullforum.se/svenska-hundskojare/t2945/0/
OJ!!!
är precis i stånd att köpa en valp ifrån denna kennel:S hur kommer det siig att ni avrfåder så staRKT?

#19 om du blir medlem på den sida som #18 länkar till så kan du läsa där
_**/Mvh Anne