En vargtråd för alla....
Tänkte starta denna tråd om just stamfadern vargen,där alla kan skriva vad dom vet eller vill veta,och diskutera just om vargen,för det är ett mycket intressant ämne och man lär sig massor på att diskutera om dem…..
Jag börjar med att lägga in några bilder från mitt möte med 4 varghanar i Kolmården,som jag var och hälsade på i november 2008…ett minne som jag aldrig glömmer
.
MVH
Lena A(spikes)
Jag såg en intressant dokumentär om skillnanden mellan våra hundar och vargarna.
Dom hade uppfostrat en kull hundar och en kull vargar på exakt samma sätt med lika mycket människotid för båda. Sen gav dom vargarna och hundarna exakt samma tester.
Den stora skillnaden mellan vargen och hunden var att när dom inte klarade ett test så fortsatte vargen att försöka medan hunden kom till människan för att få hjälp.
6,just precis visst är det häftigt och intressant?,en varg ger aldrig upp…dessa som jag hälsade på var två 8 åriga brödra par (lägg märke till åldern),som hade nappats sedan valp och han som ledde gruppen var just han som hade haft dem sedan valp,jätte intressant att höra honom berätta om dem

Hm… vad vet jag om vargar förutom att de är vackra djur *funderar*.
- De ylar ihop inte bara för att det är en trevlig "familjestund" utan även för att samla gruppen, om någon kommit bort så hör denne vart resten av flocken befinner sig och kan då ansluta sig till dem igen.
- Vargarna är inte lika hårdhänta i sin uppfostran som det många vill ha det till att de är.
- De är stamfäder till våra tamhundar.
Sen vet jag säkert mer saker, men kan inte komma på just nu.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Aww, vilka söta vargar!
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus

Vargar är magnifika!
Vilken upplevelse att få träffa i verkligheten!!!
Såg också programmet som nämdes av rulda, mycket intressant, skulle vilja se det igen. Hoppas det kommer i repris, det va ju ett tag sen det gick.
Vill gärna lära mig mer om vargar, kan inte så mycket.

Alltså, vargar <3
Så fina, så missförstådda.
Vilken upplevelse!
Har också besökt vargarna två gånger, lika kul varje gång.
Vad jag tycker är intressant och även ett aktuellt ämne är skillnaden i beteende hos vargar i fångenskap/hägn och vilda vargar som man nu på senare tid upptäckt är mycket olika, djuren i hägn är mer aggressiva medans dom vilda visar världigt sällan några aggressiva tendenser mot varandra.
≧◔◡◔≦
Laddat ämne de där med vargar…
Var så sent som idag och hämtade en bok om vargar. Har pluggat stora rovdjur på högskola, nu ska jag idagarna börja på en kurs i viltbiologi så kommer vi in på ämnet varg även där. Mycket intressant med vilda djur, inte minst rovdjur :)
9, ja det är en upplevelse man bär med sig hela livet,men känner jag mig själv rätt så hamnar jag där flera ggr
10, där sade du alldeles rätt ord
11, då ligger ju du en gånge före mig fuuusssk! ( skojar),min högsta önskan är att få komma till yellow stone i canade och träffa dem vilda,mycket för den vackra naturen där också
,javisst är det skillnad på dem i hägn och de vilda…..
12, ja det är ett laddat ämne, och jag tycker att rovdjur av alla sorter börjar bli mer och mer ett alldeles för mycket laddat ämne….
Tänkte dela med mig av en länk som jag har haft jätte nytta av i många år nu…det finns mycket som är värt att veta där,och bilderna är enormt vackra…..