Grishjärta Mums
En liten fråga,tyvärr har jag skämt bort mina små med grishjärt ahar någon erfarenhet av det,jag koker det,men undrar om man behöver det,serverar det lite tillsammans med torrfoder,funderar att prova på Nordic igen.Hej Hopp Lena
Hälsningar LENA
Skulle inte rekkomendera något som har med gris att göra alls,dom kan få en vansinnig reaktion på magen….sedan funderar jag på varför du kokar det,då kokar man ju i så fall bort det som är nyttigt…
Om du börjar med nordic så kan du ju servera allt rått,utan att dom mår dåligt av det…ja förutom gris då
MVH
Lena A

jag kokar aldrig något till mina hundar som det får från djur.
Hae det varit så om em hade fått dålig mage eller liknande, så hade jag prövat med och koka, eller inte ge alls.

Jag tillagar kycklinglever som jag serverar tillsammans med torrfoder. Började med det för att vovven var så dålig på att äta och det gick liksom inte över trots att jag tog bort skålen efter en kvart vecka ut och vecka in ( som jag har fått lära mig ) Sedan jag började med detta så äts det med god aptit varje mål så nu får man vackert fortsätta

Jag ger själv alltid
råa kycklingdelar, (ger allt på en kyckling, även skråmet, men inte baklåren)
råa ox ben
rått från lam, anka, fågel, alla djur som dem kan äta….
men aldrdrig från gris!

Griskött kan väl innehålla trikiner eller vad det heter som inte är så hälsosamt att få i sig?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack så mycket för svaren,man måste fråga annars lär man ju sig inte,har fått tag på en återförsäljare till Nordic ska pröva det.Sen tycker jag det var lättare med maten när jag hade stora hundar.Hej Hopp Lena
Hälsningar LENA

#6 hoppas att Nordic fungerar bra till dina hundar, du kan väl berätta vad du och hundarna tycker om det fodret sen?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Trikiner ska inte finnas i svenskt kött. Mina illrar äter rått fläsk och kyckling och har hitills aldrig blivit dåliga av det. Sen är det ju självklart skillnad på en hund och en iller, många hundar har ju känslig mage.
6,klart man ska fråga:-)…nordic är ett bra foder så lycka till framåt med det
sålänge det inte är från otestade vildsvin så ska/bör det inte innehålla trikiner
≧◔◡◔≦
kom just på att en anledning till att man inte ska ge griskött är ju för att det är för fett/svål och annat