Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 6055 ggr
TheBest
0

din hund!?<3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tänkte vi kunde starta en tråd där alla lägger ut en favoritbild på sin/en hund. beskriv hunden lite kort, ras, ålder, egenskaper :D

Detta är min guldklimp<3 Nella, 10 månader exakt idag, blandis mellan Jack russel och Tax. Underbar personlighet, charmig, lättlärd, busig och mysig.

rulda
0

Det här är Tyson "Tusse"
Han är ett år, blandras mellan BC/kelpie/dalmatin/labrador/vorsteh/stövare.
Lite smått galen och hyper men världens snällaste som älskar att stoppa in tungan så långt det bara går i mattes öra Obestämd

AnneN
0

Detta är Velvet, hon fyller 3 år den 2:a april i år. Blandning mellan 50% lapsk vallhund, 25% pitbull, 12,5% amstaff, 12,5% dobermann.

Favorit sittplats är husses knä, favorit sovplats är soffan eller husses sida av sängen.

Bästa kompisarna är kullbrorsan fast han bor lååångt borta nu och en beardedcollie tik vid namn Blixten som bor efter samma gata, åsså får vi inte glömma Sotis en av familjens katter =)

Favoritsysselsättningen är att mysa, busa och hon älskar att träna, bada, mm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[lillbrun]
0

Spencer 1år

kines/chihuahua & shitzu/york

Lättlärd, busig, världens finaste. <3

(spencers blogg:  Naken.blogg.se)

blackangel
0

Kiara min underbara blandis boxer dalmatiner:). Världens goaste o snällaste bustjej numer mamma åt 8 busvalpar:)

Susan-J
0

Albin är en korsning mellan Schäfer, Rottweiler, Siberian Husky och Groenendeal hane på 4 år.

Han är en hund med mycket kärlek och mycket osäkerhet och därav endast kärvänlig mot personer som han träffar regelbundet. Han är en vatten galning och en otursdrabbad vovve. Men som jag hoppas blir bättre iår. "peppa peppa ta i trä" Han är min vän och en i våran familj.

Elliot_bus
0

Våran lilla oscar snart 8 månader. Blandning mellan Foxterrier/jack russel/pudel och Lhasa apso

Lugnet själv men väldigt busig när han väl får lust.

Haft lite otur då han fick operera sin höft för några veckor sen men är lika glad för det.

TheBest
0

massa fina alltihopa :D<3

MoaW
0

Dobby är en blandning mellan Papillon, Västgötaspets, Pudel och Griffon och är lite över 3 år.

Han tror att allt och alla finns till för honom, vilket ibland kan leda till problem :P

Han är en riktig knähund, som älskar att mysa :) Han ska också alltid vara med när det händer någonting, så han har lite problem med att slappna av x)

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

MoaW
0

Här är våran andra hund Malou :)

Hon är från spanien (adopterad genom ADA) så vi vet inte vilka raser hon är. Vi tror att hon är ca. 6 år.

När hon kom till oss var hon väldigt livlig och kunde aldrig få nog av att springa och leka, men hon har nu lugnat ner sig rejält. Hon är väldigt lugn av sig numera, älskar de flesta människor, men kan vara lite avaktande mot vissa.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

pimmi
0

Mimmi är papillon 7 årig drottning i vårt hem. Snäll, smart, ganska lydig, duktig mamma.

pimmi
0

Bella är 9 månader och Mimmis dotter, Bella bus även kallad. Gladaste och lättaste hund jag någonsin känt el haft. Pappivavva. Pappa är chiuhuahua.

pimmi
0

#8 Blev nog lite kär i Dobby…så cool!!Cool

pimmi
0

Safira schipperke/chiuhuahua 2 år. Bor hos fodervärd då det blev krig mellan henne och Mimmi när Saffi blev könsmogen. Efter några ganska allvarliga skador på Mimmi( Saffi e dubbelt så stor) var jag tvungen att hitta ett annat hem till henne och hittade en underbar fodervärd. Saffi e tuff, lever upp till sitt schipperke rykte, den lilla svarta djävulen när hon bodde med Mimmi. Nu e hon from som ett lamm.Oskyldig

Johanna
0

Här är min Roxie, som jag hittade här på ifokus… hon är nån amstaffblandning, fyller 2år i maj(?)
Om hundar kan ha nån form av ADHD, så har hon  det.. haha.. men det är en skitrolig hund som är med på allt , tuff o orkar hur länge som helst… bara det att hennes energi kan gå lite till övers ibland o hon blir då lite blockad..
Världens snällaste, som tror att hon e liten o får plats i knät :) vill grna vara nära hela tiden.. o skulle utan problem kunna slicka ihjäl ngn ;)
men… hon är även reserverad mot rätt folk så jag känner mej alltid trygg m henne,

Johanna
0

o här är min andra älskling :)

Bella, 6mån nu den 21jan… amstaff/rottweiler..
Jätterolig o tuff hund, väldigt lättlärd o cool.. med på det mesta… men får hon välja så skulle hon helst ligga i soffan hela dagen :)..

ÄLSKAR mat, o äter precis allt.. ställer man fram en sallad, ja då tuggar hon i sej den med..

Hon charmar alla, o alla vill gosa o pussa hela tiden :)… (undra hur mkt folk kommer vilja gosa sen när hon växt upp o blivit en "farlig kamphund"..Flört

Är inne i nån busperiod nu o ger matte lite gråa hår… men sen visar hon sin fina sida , o då kommer jag ihåg vad jag fastande för :)

bilderna e ganska gamla på henne, nu e hon MKT större o väger redan 17kg.. haha.. Roxie väger 22 ;)

Johanna
0

Såhär gillar jag dom som bäst :)