hundtårta
hejhej i mars så fyller min brud 10 ååår :) så då ska jag och en kompis ha kalas :) för våra hundar fyller år den 16 och sen hennes hund den 18 mars :D
vi hade tänkt att göra nått med frukt och grönsaker för de gillar båda våra hundar.. men vi vill ha tårta :) å ifall någon har lite tips på hundtårtor :)
Det måste va typ naturliga saker för min lilla tjej får inte äta allt för hon äter specfoder..
//Lotta, Berit, Marika och Ozzy
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Jag ska göra så här:
Köpa liten hundburk a la Ceasar (eller vad de heter). Dela den lite och lägga på lite godis. Det bli en till dem var.
**MVH Cerrolyn

Jag brukar köra med mycke leverpastej, en bit ost & hundgodis. Sen om dom har tur får dom allt geggat i välling ;o) fast det r väl inte särsilt naturligt eller vänligt mot känsliga hundmagar kan jag tänka mej.
Och till utseendet ser det heller inte ut som en tårta direkt ^^ men det uppskattas!

Födelsedags-Tårta
Värm ugnen till 180 grader. Blanda 500 g. köttfärs, 1 uppvispat ägg, 1 dl creme fraiche, 50 g. passerade morötter (barnmatsburk) och 2 msk. vatten. Forma till en limpa och lägg i en smord ugnfast form. Grädda kakan i cirka 40 min. Lägg upp på ett fat och låt svalna. Dekorera med potatismos.
Lägg på grönsaker Om man vill ??
tack för alla förslag :)
de jag sa om att hon är kännslig i magen är att hon får inte äta annat än sin mat för ett speciellt skäl.. hon äter special hundfoder, som är väldigt fett u/d hill´s hundfoder så hon går upp i vikt väldig lätt :P så de va därför jag vill ha naturliga saker ;)
men många bra tips som jag ska hör amed min kompis om vad hon tycker :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Här kommer tårtan jag bakade till min valps hundväns 1års dag.
Bakade tårtbottnen själv så att det skulle bli helt utan socker.
Består av:
Sockerkaksbotten bakad utan socker
Smör
Leverpastej
Korv
Köttbullar
Leverpastej
Smör
Sockerkaksbotten bakad utan socker
Jordnötssmör
Skinska
Ost
Leverpastej
Smör
Sockerkasbotten bakad utan socker
Täckt med baconost ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

detta blir super gott jag lovar!
2dl uppblött torrfoder eller hundmat på burk (4-6dl för större raser)
*2dl kokt ris/pasta (4-6dl för större raser)
*Några bitar råa morötter
*Gröna ärtor
*Hundgodis
*1köttbulle
Gör så här:
1. Blanda det uppblöta torrfodret eller hundmat på burk med riset/pastan i en skål.
2. Häll ner det i en sockerkaksform.
3. Vänd formen fort upp och ner på ett fat.
4. Garnera med morortsbitar, ärtor och hundgodis.
5. Sätt en köttbulle på toppen.
Ärtorna går att byta ut till någonting annat!
Tina-A vilken snygg tårta ! =O
Min hund fyller 3 år den 28/8 :)
Så jag ville göra en tårta, tack l8sson nu har du gjort så att man kan se urläckra tårtor :)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus