Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettrip-hundar-vi-minns
Läst 1306 ggr
KindredCold
0

R.I.P Leo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och kollade igenom lite bilder på datorn, och så hittade jag bilder på bla. min allra första blandras, Leo.
Leo blev 5 år och var blandras mellan dobermann/labardor/rhodesian ridgeback/risen schnauzer.

Han är och kommer alltid att vara min favorithund.
Nu är han uppe i hundhimlen och leker med alla andra vovvar där uppe.

KindredCold
0

ps, bilden är tagen samma dag som han fick somna in.

psyko
0

Vad tråkigt att han inte längre finns här på jordlivet:/ Men han har det bra nu.
Han var riktigt fin tycker jag!

KindredCold
0

#2 Tack, ja han var riktigt fin :)

AnneN
0

Han har det säkert bra på andra sidan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KindredCold
0

#4 Ja, det tror jag med :)

SparklingTindra
0

Han var jättefin. Får jag fråga varför han bara blev 5 år?

KindredCold
0

#6 Klart du får :)

Han var väldigt mycket hund. Och tillslut orkade inte mamma med honom. Jag var för ung då för att ha hand om honom själv. Hade det vart som idag hade han ju fått flytta hit till mig och min sambo, men det såg inte ut så, tyvärr. Så han fick somna in, vi hittade ingen som var tillräckligt kunnig, och hade tillräckligt bra koll för att vi skulle känna oss trygga med att lämna bort honom. Vi ville inte lämna bort honom till någon vi inte kände + att han redan flyttat runt så mycket innan han kom till oss. Vi kände att det var det enda rätta, tyvärr. Sådärför fick han bara bli 5 år gammal.

Kan dock trösta mig med att han hade fått ett jättebra slut på sitt liv, och levt mer än hälften av det. Då han var så stor, så hade han inte blivit mer än kanske 8. Stora hundar blir ju i regel inte lika gamla som mindre.

SparklingTindra
0

#7 Okej, det var nog ett ganska klokt beslut.

Carlo
0

God bless his soul =( Gråter

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

empan-hampus
0

R.I.P <3