Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2363 ggr
giffan
0

Hittade en hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle åka för att hämta en häst av några bekanta. När vi kom dit och parkerade bilen såg vi en hund, jag sa till min sambo "vad är det där?" När vi varit där en stund kom han som äger gården ner i stallet. Han skojade med mig och sa att han va hundrädd och jag var tvungen att hålla undan min Tussan. Hur som helst så kom det fram att hans hund, som tydligen ska vara en korsning mellan Riesenschnauzer och jack russel, har setat fast bunden i det trädet över tre månader. På natten har hon fått bo i en box i stallet. Hon har inte haft något att ligga på, utom sin egna avföring!Han som ägde hunden skojade med mig och sa att vi kunde byta hund. Men det ville jag ju naturligtvis inte. Men jag sa att jag kunde ta hans hund iaf. Sambon tyckte jag var galen… å sa att jag skulle få gå hem, men hur som helst, man ska ta lite risker i livet så jag gjorde upp med hund ägaren att jag skulle ta hem hunden.

Det är en jätte trevlig hund som är glad ock mycket kontakt sökande. Hon är något vimsig men har en viss grundlydnad. Nu har jag sanerat henne och jag kan bara säga att det gick åt rätt mycket schampo och balsam. Alla tover har jag inte lyckats få ut, men resterande får jag nog ta och klippa bort. Jag ska under dagen åka ner till våran veterinärstation för att se om hon möjligen har ett chipp, för jag kan inte se att hon är öronmärkt.

Kan inget om just denna rasen. Men hon verkar hemskt trevlig och mysig.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

empan-hampus
0

Vad bra att du kunde ta henne! Glad Jag antar att du kommer ta henne till någon trimning sen också? Flört

Crazzysazza
0

Vilken tur att du tog dig an henne

giffan
0

Jaaa, det verkar behövas ganska akut då det är fullr m tovor under magen och på insidan av låren.

~ Anneli ~ 

empan-hampus
0

#3 Haha ja vad bra då Skrattande

empan-hampus
0

Du får gärna lägga ut bilder sen på hur hon ser ut efter trimmningen Flört Vad heter hon föressten?

giffan
0

Hon heter Bonnie. Och det lyssnar hon bra på. Kan även sitt ligg och kan gå någelunda fint i koppel… men det är så mycket spring i henne just nu så hon kryper nästan ur skinnet.

Pratade m en nu som tyckte jag kunde ta å klippa henne själv, då det kommer ta flera dagar att trimma henne riktigt…-

~ Anneli ~ 

Kickilu
0

Jag blir varm i hela kroppen när jag läste det du skrivit, Giffan. Säger bara att det är tur att det finns sådna som du. Själv hade jag inte heller tvekat. Det är så många djur det är synd om.

Tina-A
0

#6: Är det så illa kanske det är bäst att ta fram rakapparaten?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

giffan
0

Nu har vi varit hos veterinären. Hon är chippad, heter Bonty och är 6 år, reggad som blandis.

#8 Klippning är nog det som är enklast ja. Ska dit i morgon kl13.00

~ Anneli ~ 

rulda
0

Vilken solskenshistoria!
Tummen upp för dig Gifflan!

AnneN
0

Oj stackars hund som blivt så missskött =( Men du ska verkligen ha en stor applåd för att du tog hand om henne, jag är övertygad om att hon kommer få ett bra liv hos dig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

giffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Ja om vi kan ha henne kvar… vet inte om vi är det bästa hemmet för henne. Jag har inte tiden som krävs för denna typ av hund. Men nu får vi se hur hon är och hur det fungerar. Annars tror jag iaf att hon har det bättre nu, tills man hittar ett permanent hem åt henne.

Hon är iaf en jätte trevlig hund på alla sätt och vis.

~ Anneli ~ 

empan-hampus
0

Är hon 6 år? =O På den sista bilden ser hon så liten och busig ut Flört

anaprincess
0

Vad är det för raser i henne?

anaprincess
0

Oj spg nu vad det var :P blindstyre Tungan ute

AnneN
0

#14 i huvudinlägget står det att hon är blandning mellan riesenschnauzer och jack russel

_**/Mvh Anne

spikes
0

vilken tur för hunden att ni korsade dess väg,en stor eloge till dig,och ett jätte lycka till framåt med vovven,hur det nog än blir…

pippa__
0

Mycket bra gjort av dej!! =)

Mammi
0

Men fyyy så hemskt! Har hon suttit fastbunden vid ett träd hos en som inte brytt sig för att han är rädd för hundar!!! Vad är detta för dåre!!?? Jag vill bara grina när jag läser om sånt här! Vad är det för sjuka människor som beter sig så här, och varför har ingen ingripit tidigare!! GRRRRR!!!!!

Jag är djupt tacksam över att du tog dig an den lilla stackaren och hoppas nu för Guds skull att hon kommer att få ett bra kärleksfullt fortsatt liv hos dig eller nån annan som älskar och tar väl hand om henne!

Hur många fler hundar tror ni sitter och har det lika j….gt nu men som ingen vet om! Fy det är det enda jag kan tänka på just nu….

Tack giffan för din kärleksfulla insats i allafall!!

giffan
0

Lilla vad iof att ta i, hon väger 34kg och är ganska stor.

Hon kommer att få ett bra hem! Inga tvivel om det.

~ Anneli ~ 

rulda
0

hur går det med damen?

Singo-Torpet
0

ett gott slut på en hemsk historia…

Marylojs
0

Men vad sjutton… vilken ***** idiot som hade hundstackarn innan!! Ni har väl anmält honom hoppas jag? Och tagit kort på alla tovor? 

Stor eloge till er som tagit er an denna vovve!

spikes
0

23,även om dom inte anmält så ska dom ha all heder för att dom tog hunden därifrån, alla är inte lika framåt och kanske inte vill anmäla, detta blev ju åtgärdat ändå på ett väldigt bra sätt….

Lena medis på bif……

blackangel
0

Jättebra att ni tog hand om vovven:)

[[Blandrasen]]
0

Du är en riktig djurvän du!Sådär kulle jag också ha gjort som du alltså stackars hunden men nu ä den med digSkrattande

giffan
0

#23 Jag har faktiskt inte anmält. Tyckte det skulle ta för lång tid för hunden att få sitta kvar där ännu en tid vid sitt träd. Och tur var ju det då vi haft närmare -25 30 grader här i trakten nu.

Hunden har fått ett hem hos en av mina vänner som "behövde" henne bättre än mig…. dvs Han är ensam och behöver en en livskamrat. Jag har redan en familj och flera djur här känns inte som ett måste. Och denna tösen behöver verkligen någon som kan lägga 100% på bara henne och det kan han som har henne nu.

Slutet gott allting gott. Jag ska sätta ut bilder på henne nu när hon är någelunda friserad. Vi klippte inte ner henne helt då det är bra m lite päls i vintern.

~ Anneli ~ 

AnneN
0

#27 hoppas att hon och nya ägaren kommer bra överens och att han ger henne allt hon behöver =)

_**/Mvh Anne

rulda
0

härligt att det löste sig så bra. Hoppas att allt ska gå bra i nya hemmet!