Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1354 ggr
Snurrii
2009-01-03 22:46
0

Hundfoder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag undrar vad ni ger för foder till era hundar och varför.

Själv ger jag Kiara, Pedigree Junior. Det enda jobbiga med det är att det bara finns i 2kg förpackningar och måste därför köpas väldigt ofta. Men jag tycker att hon fungerar väldigt bra på det annars.

Jag funderar även på att byta till Royal Canin Medium Junior. Någon som har bra/dåliga erfarenheter av dessa foder?

AnneN
2009-01-03 22:49
0

Jag ger velvet Orijen Adult, valde det fodret för att hon är spannmålsallergiker och det är det enda foder som jag hittat som är helt fritt från spannmål (spannmål = ris, majs, havre, vete, korn, råg).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
2009-01-03 22:53
0

jag har färskfoder,hade först bravo men har nu bytt till klass bas…funkar perfekt på bägge

TheBest
2009-01-03 22:56
0

Jag ger min hund Royal Canin Mini Junior till min hund. jag tycker det är ett bra kvalitét foder och hon behöver det för att få alla näringsämnen och eftersom hon är så energisk.

men hon är väldigt kräsen och vill knappt ha det.

Elega
2009-01-03 23:22
0

Jag ger Doggy till min tik, enbart för att det är det enda hon tycker är gott. Så tack vare Doggy är hon äntligen normalviktig :)

Annars hade jag förmodligen gett henne Royal canin, jag tycker att deras foder har bra kvalitet, jag ger det till mina katter.

Hon fick Royal som valp, Large Junior tror jag den hette, den var jättebra tills hon slutade äta.

empan-hampus
2009-01-03 23:23
0

Oscar äter Doggy och ibland får han lite vovv i burk.

Linda-A
2009-01-04 00:12
0

Shelby äter Magnusson meat & biscuit. Urkel äter Hills puppy.

Shelby har varit petigt med maten och har provat en del sorter. Royal canins sensible, som enligt förpackningen ska vara för kräsna hundar, var det hon åt allra minst av… Doggy gjorde så att hon sket massor även om hon åt det med glädje.

minja
2009-01-04 19:06
0

Jag ger min Fodax färskfoder. Är väldigt nöjd med det!