Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1348 ggr
Friida
0

varmt och gott

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det kan vara gott med en varm och go overall när man varit ute och blivit kall!

AnneN
0

Visst kan det vara bra med en varm overall till de hundar som har tunn päls och/eller är lite frusna av sig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

empan-hampus
0

Den där hunden har väl päls så det räcker? Eller Glad

spikes
0

så sött…just nu har vi jätte kallt för vissa här hemma…man ser att en del labbar står och fryser,lyfter på tassar osv osv…men inte snodden inte han gör inget annat än rullar runt i mossen på gräsmattor överalltt,men det är ju inte så konstigt heller med den pälsen:-).

Jag blir lite förundrad över spiken också för han har ju kortare päls än en labbe tex….men ändå fryser aldrig han,och jag kan bara dra den slutsatsen att han är vid god vigör trots sina snart 11 år,och att han konstant är i rörelse tillräckligt för att kunna hålla värmen..

flikkan77
0

Min Saluki går knappt att rasta utan täck så fort det är dåligt väder eller riktigt kallt. Hon fryser så hon skakar, men så har hon varken särskilt mycket fett på kroppen och pälsen är ju inte mycket att hurra för heller. Sen är hon snart 11 år med och fryser lite mer än hon gjorde förr. Pigg är hon i alla fall! Glad

"You just have to belive…"

Friida
0

#2 Även om de har lång päls, så behöver den inte vara tjock! Både valpen (på bilden) och en av mina andra hundar har lång men tunn päls, med dåligt underull.

spikes
0

5,som min york jag hade då,bara lång päls men ingen underull;-)

empan-hampus
0

Jo jag ska nog inte säga nåt x) Min lilla vovve har ganska tjock päls men han fryser oxå så han skakar.. Glad