Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2804 ggr
Hundvalp
0

Slutar aldrig bita

Jag har en valp på 5 månader han slutar aldrig bita. Jag säger Nej när han nafsar om han slutar så berömer jag han om han inte slutar så får han ingen uppmärksamhet.

Vad gör jag för fel??

AnneN
0

Snabbkikade lite i en av hundböckerna jag har där det står lite om hur man kan träna bort valpbitning. Där står det att man ska skrika AJ! (låt precis som om det gör jätte ont) och gå ifrån valpen då den biter.

Hjälper det inte med att bara gå ifrån valpen? Ja då kan du sätta in den i ett rum där den blir ensam några minuter. Av detta lär den sig snabbt att om jag biter då får matte/husse ont och då får jag inte vara med längre vilket är jätte trist.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
0

Har han fattat innebrden av komandot "Nej!"?
Annars är de svårt och få han sluta på Nej!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Friida
0

Min lilla Elsa bet också när jag fick hem henne, jag gjorde som mina andra hundar gör, tog tag i hennes nack/halsskinn  samtidigt som jag sa nej. Hon bet bara några gånger sen hade hon fattat.

Nu får jag säkert massa påhopp att det är djurmisshandel att ta tag i hunden men för mig är det hundspråk, och det fungerar. Glad

Hundvalp
0

Tack jag ska försöka med allt det ni sagt

spikes
0

4,testa kropps språket dvs handen….mina har varit nilkrokodiler som Valpar men jag har stenhårt sagt så fort jag sett minsta tendens till att bita,ett hårt fyyy och satt upp hela handflata emot hunden,sedan snabbt lämnat hunden utan ögonkontakt på en stund,det kan funka på din med….träna mycket med den,lägg en gotta på knäet tex låt inte hunden ta den utan snällt vänta tills han får,sånt underlättare bitande odågor också….lycka till

V-lang
0

#5 Ett jättebra tips som jag behöver nu, min äldsta dotter har precis köpt en nilkrokodil Skrattande Den har en massa sylvassa gaddar som hon väldigt gärna använder på sin vormor,

spikes
0

vad e det förs sorts nilis lottis

V-lang
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe..en med många tänder *fniss*

Det är en blandis schäfer,border, terv och samojed men hon ser ut som en korthårig border…hon är gudomligt söt Kyss

Hon är otroligt lättlärd lilla Pippin, hon kan redan sitt, ligg, sitt fint och kommer när man ropar  men det där med nej funkar ibland och ibland inte så nu ska vi testa ditt knep Skrattande

Kolla sötisen ;)

amorosa
0

Prova att köpa märgben o ge att gnaga på det, min hund blev mindre bitig bara av det, Jag såg till att stoppa till henne något hon fick bita på och sa varsågod. när jag nejade för det otillåtna, Hon var en riktig huggorm ska jag säga, Men det gick fort över som tur va,

spikes
0

8,nämen guud vilken söt nilis,vill pussa på den nu juKyss,hör av dig om du behöver flera tips….Glad

V-lang
0

Visst är hon, man bara smälter Kyss

Japp jag vet absolut vart jag har dig, så håll dig på plats Flört

spikes
0

11,jepp jag ska heheOskyldig

Mammi
0

Bella har varit så otroligt bitig så jag ett tag trodde jag skulle bli tokig! Jag såg ut som en misshandlad minst sagt, suck! Gråter

I ren desperation köpte jag en dag hem en liten vattenspruta som jag använde ca 4 ggr, och sen som genom ett under lugnade hon ner sig! Från den ena till den andra dagen vände det bara tycker jag! Helt otroligt! Förvånad

Hon blev så paff när hon tvärt fick en stråle på sig så hon slutade abrupt med det hon höll på med! Jag visade inte att det var från mig den kom utan jag fortsatte bara med det jag sysslade med och låtsades som ingenting.

Nu är Bella 16 veckor, snart 17, och numera kan jag gå omkring i mina nedtrampade kära gamla fårskinnstofflor utan att bli attackerad!

Halleluja moment med andra ord!!Skrattande

Ps: Vi har även tränat henne mycket med ordet nej, och att hon inte får ta maten föränn vi säger varsågod etc och det   gör nog sitt till det med. Sen så blir hon ju äldre och med det följer väl " mer vett " oxå s a s !  Lycka till med ditt lilla bitmonster, och du: det kommer att ge med sig med tiden, I promise! Glad

spikes
0

men här vill jag nog inflika att en vatten spruta kan ge motsatt effekt dom kan bli rädda för den i stället,så även burkar med knappar i som jag har hört andra använda, eller så föds en osäkerhet för plötsliga händelser,men som sagt det är från hund till hund….

Mammi
0

Ja, så kan det kanske bli oxå, men i vårt fall tycker jag det var värt allt guld i världen! Nu har vi ju endast använt den vid så få tillfällen som ca 4, och det räckte för att få henne att sluta med det hon höll på med. Hon verkar då inte ha blivit mer osäker efter det heller, utan är samma lilla Bella som tidigare! Glad

spikes
0

15,vad bra att det funkade…ville bara förtydliga för jag vet otaliga hundar det gått illa förFlört

Mammi
0

Usch då, det låter ju inget vidare! Vi sprutade bara en liten lätt stråle och det räckte tydligen. Hon såg mest förvånad ut och inte rädd alls faktiskt!

spikes
0

17,nej det blir ju jobbigt med en sk lättskrämd hund då….Flört

TinaH
0

Lotta - alla dumheter den lilla sötnosen kommer med, komer från dig, det vet vi jue! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Hundvalp
0

Han ser ut så här lilla jävulen Diablo

spikes
0

20,vilken lite sööt bandit du harOskyldig

Hundvalp
0

Diablo är en blandning mellan Australian Shepherd och Samojed

sophiia
0

Min hund är en blandning mellan Jack Russel/ Corgi och är väldigt nafsig av sig. Hon ska hela tiden hålla med munnen runt händer och när man ska klappa henne på huvudet eller något så nafsar hon också, har sagt nej skarpt och fy, tagit tag i henne och prövat allt som man ska göra men hon bara fortsätter och när vi får besök så gör hon så på folk som kommer och de vet ju inte att hon inte kommer att bita hårt, men men… Nån som vet något annat tips. Hon är 11 månader och jätte duktig på allt annat men just nafsandet.

AnneN
0

#23 istället för att vara hård i tonen, ta tag i henne mm så testa var mjuk mot hunden och bygga upp ett förtroende mellan er. Om hunden biter/nafsar på handen då ni kommer med handen mot huvudet eller annat ställe på hunden så är det mest troligt för att hunden tycker att det är obehagligt och den känner sig inte helt säker.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!