Förbaskade nybyggare!
Vi hade en kanon aftons kväll igår,ända tills dårarna i de nybyggda villorna bredvid fick för sig att skjuta raketer halv elva i går kväll, spike är ju skotträdd så det vara bara att höja tv,n och gå efter dap,en..fasiken vad sur man blir
.
men jag förstod nästan detta,villorna har ploppat upp här sedan i somras och det verkar som dom tror dom äger hela området på denna sidan,det är så tråkigt för vi har haft det ganska lugnt just här i utkanten där jag bor…..sen tycker väl jag att man i alla fall kan vänta tills nyår,men jag ska gå förbi där för en av dem är noga med att hälsa på mina hundar ,och då tänker jag tala om vad vi tycker om sånt……..

Trist att folk är så respektlösa!
Men du, nästa gång så ring polisen! Man fär ju enligt lag inte skjuta raketer i tätbebygtområde/bostadsområde utan det måste vara minst ett visst avstånd från närmaste byggnad.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2,jadu det hade jag gjort om jag visste att dom kommer för en sån sak,dom skiter fullständigt i lilla hallsta…tur man har mål i munnen själv hahahaha

#2 Haha.. Ja det är väl tur annars skulle det li en tyst liten by?!
Sen ringa polisen? var ligger närmaste polis ifrån hallsta? det tar dom en ½-1timme att ta sig till hagsätra från västberga? något som tar 20-30 min att gå?
Så jag kan tänka mig att det är nog bättre att försämra grannsämjan och öppna munnen själv? brukar funka om man inte har helt tokiga grannar!
Har man det är det nog ingen idé att försöka ens, utan bara att fortsätta tjata eller då kontakta polisen..
Lycka till Lena, hoppas spike klarar nyår och att grannarna visar lite hänsyn..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
3,ja inte är jag tyst längre när jag anser att folk kliver över gränserna inte,men jag har förstått att jag är rätt poppis just bara för att jag vågar yttra mig, och skiter blankt i vad andra tycker när det gäller oskyldiga varelser såsom djur barn
…jag tänker spinna på den som gillar mina doggs där så får jag se vad som händer i alla fall…
det tar polisen en halvtimme från västerås in hit, men det är så här att dom e kända för att prioritera västerås mot oss lantliga,så här kan dom eventuellet kanske komma oavsett om man ringer vid inbrott fyllekörningar misshandel osv osv……men de e tur att jag bor i utkanten vid den stora skogen så jag slipper se det hahaha
tack freke får hoppas det går lika bra som förra året med en stor mörk garderob högt ljud och dap…….snodden brukar vi hålla i grabbarnas rum för att han inte ska påverkas av spike…..men jag går ju ändå aldrig ut när det är som värst

visst är det tröttsamt, jag bor ju i en stor stad, här har det hållit på att smälla nån vecka redan…. min skotträdda hund är redan ett vrak… Jag tror inte att polisen skulle lyfta ett finger om jag ringde och påpekade att det smäller här….