Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1144 ggr
Elliot_bus
0

Legus Perthes?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vet inte jag om det stavas, men ni kanske vet vilken sjukdom jag syftar på.Höftkulan får många små frakturer i sig så den till slut är helt förstörd.

Våran lilla Oscar 7 mån opererades för 1 vecka sen och vi har börjat lite smått att sträcka ut benet.

Någon som har lite tips på bra och skonsam träning?

Vi ska prova på simträning, men det är ju inte direkt billigt. Glad

Operationen gick på 10.000 kr, bra planerat precis innan jul……inte Skrattande

Men han är vårat allt så det gör inget.

AnneN
0

hmmm… enda skonsama träning jag kan komma på just nu som inte sliter på lederna är nog just simning. Men om ni har en bra försäkring på honom så bör den även täcka en del av rehabiliteringen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

minja
0

Försäkringen täcker inte alls mycket när det gäller rehab. Om det är samma priser som vi har här i gbg och om man har Agria så är det inte ens till ett 10 kort.

Men simning är det bästa allternativet och att man går till en välutbildad sjukgymnast som kan visa hur du skall massera ut spänningar i kroppen som hunden kan få när dom belastar fel. Och som kanske kan hjälpa till med laserbehandlingar. Hoppas allt går vägen för er.

Du får tänka att det är bara en period som du är tvungen att ligga ute med så mycket pengar och förhoppningsvis så blir Oscar snabbt bättre så ni kan återgå till vardagen.