OT 1 vecka kvar till jul
Idag är det bara en vecka kvar till julafton! 
Detta är första året som julen kommer att firas hemma hos oss, annars brukar det alltid bli hos någon släkting. Som tur är så blir vi inte så många, 4 st vad jag vet förutom djuren.
Så idag har vi varit och storhandlat julmat, grejjer för att baka, julnötter, julgran (plast) och en del pynt.
Så nu sitter jag och gruvar mig för att måsta montera ihop julgranen! det brukar ju vara hur pillrigt som hellst och de brukar sällan göra som jag vill
.
Någon som har som största passion här i livet att montera plastgranar åt folk?? 
Däremot så längtar jag efter att få pynta granen, laga julmaten, baka och allt annat mysigt medan julmusiken strömmar ur högtalarna så sambon blir döless på den 
Får se när det blir att börja julklappshandla, än så länge vet jag inte vilka vi ska köpa till och absolut inte vad! Men det är som vanligt med mig, jag är alltid ute sista dagarna med sånt.
Hur ser det ut för er med julstökandet?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hualigen. jag har köpt klappar till mina syrror, men ska göra resten av klapparna :O. Sen beror det på när man orkar göra det liksom :O
// Liinda
Jag anmäler mig direkt är expert på granar sägs det…men jag hatar att klä dom bara massa pyssel hahaha
.
Sen tycker jag att det är fusk att du är klar när inte jag är det, men sönerna ska vara hundvakt på fredag och då ska jag shoppa alla julklappar jag behöver….sedan är det all julmaten men den tar vi på lördag eller måndag kanske ….man ska inte ha för brått inte…..

#2 jag är tvärrt om jag avskyr att montera granarna men pynta tycker jag är bland det roligaste som finns, så du är välkommen hit för att montera en gran innan julafton =)
_**/Mvh Anne
3, så gärna så

Här är det lugnt och skönt, granen satte jag ihop och klädde förra helgen.. vi har alltid gjort det till lucia för min dotter fyller år den 12/12
Vi handlade in den mesta julmaten igår och resten handlar vi in på söndag.
Idag har jag stått och pysslat med en massa julgodis så jag höll på att spy av sötlukten
Eller om det var att jag vart less av allt smakande kanske 
Och det där med julklappar slipper jag till dom största för dom vill bara ha pengar (tack och lov). Den yngsta vill ha lite klappar och resten pengar men till henne vet jag vad jag ska köpa och det fixar jag på fredag 
Måndag ska jag lägga in sillen men resten sätter jag igång med kvällen före julafton, glögg och lite julmusik då går det jättebra 

Anne, ska vi flytta ihop? För du är precis som jag, vill lyssna musik, baka och julstöka medans min karl bara skakar på huvudet. Granen kan jag sätta ihop om du bara bakar lussebullar åt mig!

#6 haha tyvärr så föredrar jag att bo med någon som låter mig sköta bakandet och pyntandet själv =/ Men du är välkommen att hälsa på iaf =)
_**/Mvh Anne

Vi ska ha riktigt gran i år! Ska bli kul att se hur katterna och Lillskruttan kommer att reagera. Ska bara hitta var de säljer dem också, har inte sett en enda gran här än. Konstigt!
"You just have to belive…"

#8 vart bor du? kanske finns att läsa någonstans på nätet vart de säljer granar
_**/Mvh Anne

Bor utanför Grästorp. Jag kan ju vara smart och fråga i ICAaffären vi brukar handla i också. Glömmer det bara när jag är där.
10,det brukar ju finnas vid blomster affärer och sånt….här har dom det vid Åsby i Hallstahammar

#10 vet inte hur långt det är till Vårgårda, men där kan man tydligen hugga en gran själv http://www.blocket.se/vi/19309543.htm?ca=16_s
Julgranar med hemkörning från Lidköping http://www.blocket.se/vi/19469933.htm?ca=13_s
Är usel på geografi så det är fullt möjligt att dessa är långt ifrån er.
_**/Mvh Anne

#11 - hmpf, jag tror mina päron skaffar gran där ifrån någonstans ;)
// Liinda

själv tänkte jag stjäla en

#14 va ska du leka Grinchen? 
_**/Mvh Anne

#11 Ja, där vi bodde innan så sålde de mitt på torget. Inte alls svårt att hitta. Nu har jag inte sett en endaste liten granusling. Ingen lapp om att någon säljer eller nått… Folk kanske inte har julgranar här omkring.
#12 Du är bra på att leta du! Vi ska till Lidköping imorgon så jag tror vi ska titta efter gran då. Har grannens stora Dodge och kör med så det lär få plats en i alla fall.
#14 Det har jag gjort förr om åren. Gratis och bra. 
Gäller bara att ha en bra skog i närheten då med.
Snor runt som en tok phu och phusst!! ingen ro ingen vila bara gno och bara ila….jag som INTE skulle göra det
…….men i morrn ska tanten iväg alldeles själv och köpa julklappar,grabbarna får vara hundvakt…sååå skööönt

Spikes stressa inte ihäl dig bara ;)
flikkan77 hoppas du hittar en riktigt fin gran =)
Vill passa på att skylta lite för denna månads tävling inne på http://mobbing.ifokus.se tävlingen går ut på att man ska skicka in foton på fina julgranar!
Man kan vinna 2st biobiljetter!
_**/Mvh Anne
usch var ni tvugna att päminna mig om julen. Har inte haft julstämmning på flera år nu och inte hjälper det att det bara regnar.
Min kära mor och min syster har bestämt sig för att julen ska firas hemma hoss mig och sambon. JAG VILL INTE!
Men dom hade ganska bra andledningar.
Mamma håller på att flytta så hon har inga möbler och om vi åker till syrran får inte katterna följa med. Hennes katt är livrädd för trötter. Bara för att han råååkade slå lite hårt sist.
Så idag var vi och handlade julmat. Inte en enda present köpt än.. Men vi ska till svärföräldrarna på julafton och till dom vet vi vad vi ska köpa. Sen kommer mamma och syrran den 28e så då kan vi handla i mellandagarna.
Men nej jag längtar tills den 1a januari när allt detta är över. Hatar alls som har med jul att göra. Synd att sambon är så julfrälst.
Så alla julglada människor där ute. Ni får gärna komma hem till mig och julpynta och baka.
Jag håller på med storstädning just nu… ni kan ju gissa hur bra det går ;)

AnneN: Hittade en liten söt gran när vi var i Lidköping igår. Den skulle vara av mellanstorlek men i så fall undrar jag hur liten en liten gran skulle vara. Den kanske växer när den blir färdigklädd imorgon!

#19 ja om du står för resan tur o retur så kommer jag gärna och pynta å bakar hos dig med =)
#20 Vad kul att du hittade en gran… vad gäller storleken på granen så brukar man ju säga att "allt är relativt" ;)
Nu ska ni få se hur fin min julgran blev, satte ihop den och pyntade igårkväll 
_**/Mvh Anne
#21 riktigt tjusig!
Vad tycker djuren om den?

#22 tack =) Velvet har inte ens brytt sig om att inspektera den alls, katterna har kikat lite på den, använt de lägre kulorna som slagpåsar och lekt lite med glittret =)
_**/Mvh Anne
21 kunde du väl sagt innan jag köpte grabbens nya gittar nu har jag ju inte råd ju:-))

Jag stal aldrig någon, hittade den gamla plastiga varianten istället haha, annars har jag skogen alldeles brevid
En dag till jul nu!
Har farit norrut till övik och släkten här. Tog i gran igår, helt lagligt från farmors mark :) mycket fin.
Imorn blir det kyrkan, pappan sen kyrka igen. Dagen efter ner till mamman!
mycket bilkörning :/

Idag kommer jag att ha fullt upp, skinkan ska griljeras, revbenspjällen tillagas, köttbullar ska rullas, pepparkakorna ska bakas, det ska städas och tvättas, hunden ska badas och få klorna klipta…
Om jag försvinner spårlöst från iFokus så har jag stressat ihjäl mig 
_**/Mvh Anne
17,peppisarna är gjorda klorna är klippta här hihi…men jag ska tvätta rulla köttbullar och göra jansons…..så ta det lugnt anne du hinner:-))))

Nu är skinkan färdig och det mesta av disken har jag lyckats få undan, nu ska jag trilla köttbullar =)
_**/Mvh Anne
Ikväll ska granen kläs, skinkan fixas, det sista städas och glöggen drickas 

Haha äntligen snart klar! Har bara kvar att duscha hunden och bada råttorna + rengöra råttburen & slå in paket =)
_**/Mvh Anne
jag med sitter just nu och njuter av en skinksmörgås…mums
33,hahaha vad söt