Vad kan han vara?
Hej!
Har sjalv ingen hund, men brukar kika in har ibland och lasa pa for den dagen det blir villa, volvo, vovve ;)
Men jag tankte bara hora om nagon vet vilka rasen det kan vara i min mosters hund? Han ar ungefar lika stor som en labrador, men mycket slankare an de jag traffat. Han har vita tassar, vitt brost och vit svanstipp, i ovrigt ar han "gul". Vi brukar kalla honom en fyrvagskorsning, men det skulle ju vara kul att veta vad som ar i honom egentligen :)
// Amanda

Svårt att avgöra vilka raser han kan ha i sig, men jag tycker absolut att han ser ut att kunna ha labbe eller någon annan retriever i sig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jätte svårt att avgöra, lite fler bilder i olika vinklar så kanske du kan få en gissning..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Har inte sa manga bilder pa datorn, men lagger upp de jag har :) Tack for hjalpen :)
// Amanda
Jag tycker han påminner lite om en rodesian ridgeback.. =)

Finns vissa drag som hos ridgeback, stövare tycker jag det ser ut att finnas? kan även finns rottis om man ser på noshöjd & nosrygg
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
skulle också säga stövare (se gotlandsstövare) men att på utseendet bedömma vad som finns i honom är ju som du säkert vet en omöjlighet.
≧◔◡◔≦

Jo det ar klart att ingen kan veta sakert, men det kan ju vara kul att fa ett hum :) Han ar en underbar hund och tills nar det sjalv ar dags att leta hund sa hade jag garna skaffat nagot liknande :)
// Amanda

Vet du vart hunden kommer ifrån? Jag menar om den kommer från sverige eller om det är en hittehund från något annat land?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Han ar fran Sverige, Stockholm om jag minns ratt..
// Amanda
jag tycker som de andra att det ser ut som en ridgeback i honom…men med tanke på det vita och att han e smäcker i kroppen så undrar jag om det inte kan vara en border collie…..bara en vild gissning