Bra varningssajt
Hittade en sajt där det varnas för olika hundskojare runt om i landet
http://www.trollsangen.se/alltomhundinorr/Skojare.htm src="http://hundar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
kika in där så ni eller någon ni känner inte råkar ut för dessa.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Usch!! blir så illa berörd av att det finns människor som bara är ute efter att tjäna pengar på hundar..Jag kan inte fatta detta..för mig är det helt oacceptabelt att göra såhär..blåögd som man är så trodde jag nog att alla hundmänniskor är snälla omtänksamma och kärleksfulla och som bara tänker för hundens bästa..osv. Men uppenbarligen inte efter att ha läst liknande artiklar..Skäms på er!!

Inget illa menat för er andra vanliga människor..Utan det här vart riktat mot alla oseriösa..ja hoppas ni förstår vad jag menar..

Rocktjejen jag förstod att det var riktat mot de oseriösa människorna och jag tror att de flesta här håller med dig
_**/Mvh Anne
Tycker faktiskt att oavsett om man köper en hund, häst, spis, mobiltelefon osv så ska man få kvitto och "kontrakt" på vad man köpt och av vem…
Sen är det väl få som visar legitimation vid en försäljning, men jag ber iaf om personnummer, men en oärlig person kan ju hitta på något…
Hemska saker de små liven får stå ut med.
Jag har varit ute på nätet mycket och tittat på hundannonser. Vi har lite funderingar på att skaffa hund men jag måste säga att det verkar minnst sagt svårt. Låt säga att man åket hem till en person och tittar på en valp. Vad är det man ska tänka på? Jag är ju medveten om detta med hur miljön ser ut hos den som säljer och att man ska begära kvitto och papper på vaccinationer. Är det något mer specifikt när man är lite grön som jag anser mig vara. Jag hade hund i tonåren men det är så länge sedan.
Vh LenaB

#5 begär att få träffa valpens mamma och om möjligt pappan, hur ser hundarna ut i hullet, magra/tjocka/normala, är ögonen rinniga, hur beter sig ägaren mot dig/hundarna? Vad får valpen med sig vid försäljning, mat, filt med mammans doft, matlista/utfodringstips (hur mkt/ofta och vad valpen ska äta de närmaste månaderna).
Finns inte mamman att träffa i samma hem som valpen så är det något skumt, antagligen bulvan eller något liknande.
_**/Mvh Anne
Tack för dina råd Anne!

LenaB kika även i denna tråd där det diskuteras hur vi ser på vad som är en seriös uppfödare http://blandrashundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e730ee3f-6f3b-4dc7-b617-bdfdfcbb2a6b
_**/Mvh Anne
Tack Anne det ska jag göra. Jag är ute på nätet och tittar på Am cockerspaniel….så underbart vackra de är!!
Vh LenaB

Aha, jo de är söta =)
_**/Mvh Anne

Puttar upp denna så att nya medlemmar också kan bli varnade för dessa hundskojare
_**/Mvh Anne