återvändsgränd !?!
Nu har milla blivit lite mer än tre år, min man köpte henne innan vi träffades och då var hon straxt över året, hon har innan han tog henne varit i 4 hem och blivit ordentligt på piskad..
Allt har blibit bättre ovh bättre med tiden. från början kunde hon inte gå i koppel utan att nästan dra armarna av en,kunde inte träffa nya människor framför allt inte män eller andra hundar.
Det tog tid och hon började förstå..
Men nu har detta börjat om igen fast 30 ggr värre,får spunkryck och bara skjuter i väg i kopplet så mina armar nästan hoppar ur led. vandrar vid dörren så fort de kommer till påtagning av halsband och koppel,sitter inte still i bilen utan trampar runt över allt spelar ingen roll om valpen ligger ivägen honom går hon rätt över även står på honom så han skriker,ylar och piper hela bilresan och blir fruktansvärt orolig..
Det har aldrig hänt något så länge hon varit hos oss,det är samma regler som alltid,ingen som salgit henne,ingen förändring i tillvaron eller något sådant.¨
Vad ska jag göra för att få allt bättre,hur ska jag få henne att gå bättre i kopplet då inget verkar funka,hur ska jag få henne o bli bättre i bilen?

Du nämnde något om en valp. Kan det vara så att hon gått tillbaka i dessa beteenden pga att hon har fått konkurens om eran uppmärksamhet? (det är ganska vanligt fenomen).
Kan i så fall tipsa om att ge henne lite ensamtid med någon av er, kanske att ni tränar, leker eller tar en långpromenad med bara henne en stund varje dag så hon inte alltid behöver dela er med valpen.
Annars så kan en del hundar få en liten trotsperiod vid den åldern och då är det enda jag kan komma på att man kan göra att backa lite i träningen och börja om på en lägre nivå.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Då får absolut inte se det här som en återvändsgräns. se det som en chans att kunna lära dig mer om hunden. Eftersom hunden blivit misshandlad kan det ju vara så att hunden fått ett "återfall" och det ända som du kan göra är att försöka förstå hundens situation och hantera den varsamt
jag tror också att det är ett återfall av det förflutna.men som anne säger det kommer nu pgr av att valpen finns,skulle nog göra som anne säger ha mycket ensamtid med hunden så går det säkert över….