Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettot-off-topic
Läst 805 ggr
Ellenfyrkant
0

OT - Väggmålning ?

Jag ska måla om mitt rum. Nu är det redan målarfärg på, funderar på om jag ska ha glasfibertapet under den nya målarfärgen eller om det går bra att måla direkt på? Glasfibertapet är ju mycket jobb, blir det så mycket bättre så det är värt arbetet ? Om jag väljer att inte använda mig av glasfibertapet utan målar direkt på den rena väggen, hur blir resultatet då?
Tacksam för svar

Mvh Ellenfyrkant

AnneN
0

Det beror lite på vad det är för tapet du har.

Då jag målade om i min förra lägenhet så målade jag direkt på den mörktbruna 70-tals tapeten som satt där innan (suttit sedan 70-talet). Då fick jag först måla 2 varv med vit grundfärg och sedan 2 varv med den färg jag skulle ha (ljusblå)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nicka
0

Fråga inne på hemmet iFokus är säker på att Du får bra råd där. Vet att det finns många kunniga där.

Lycka TillFlört

Ellenfyrkant
0

Tack, var meningen att det skulle målas men nu erbjöd sig pappa att tapetsera åt mig istället. Meningen var egentligen att jag skulle göra så mycket som möjligt själv, men han är villig att offra sig för att jag ska få som jag helst vill ha ^^. Så idag har vi varit åå köpt tapeter för dryga 2000, jättefint kommer det bli, lägger upp bild när det är klart om några veckor om ni är intresserade :D

Mvh Ellenfyrkant

AnneN
0

#3 självklart är vi intresserade =)

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Hur blev det?

_**/Mvh Anne

Ellenfyrkant
0

#5 Långsamt går det och fint blir det, inte klart än :)
Pappa jobbar mkt och har dessutom en dum knäskada, och själv har jag pluggat ar**et av mig de senaste tre veckorna för att klara de betygen jag vill ha i skolan. Och nu ska vi bort hela jullovet. Så det går som sagt långsamt men taket är klart och väggarna är påväg att göras (A)

Mvh Ellenfyrkant