Mammas hund sjuk
Mammas hund, Max, började kissa nästan en gång i timmen, så hon gick till vet förra veckan. Det visade sig att han hade bakterier i urinen. Han fick penicillin.
Efter att ha ätit den en vecka började han spy igår. Han spydde många gånger. Inatt också.
Idag har han varit allmänpåverkad, inte orkat något, inte varit sig själv alls. Nu för 1 timme sedan började han skaka när han låg ner. Han orkade knappt resa sig. Mamma fick åka in akut till veten. Håll tummarna nu att det bara var kräkandet och medicinen som gjorde honom sjuk.

Håller tummar tår och tassar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det enda jag vet nu är att Max får dropp just nu. Väntar på att mamma ska ringa och berätta vad dom sa. Jag förmodar att han var uttorkad.
Nu har dom varit iväg sedan 14.00. Vet inte mer ännu.

håller fortfarande tummarna
_**/Mvh Anne
Dom ville lägga in honom och ge dropp, men mamma sa att hon kan komma tillbaka imorgon om han fortfarande inte äter och fortfarande är slö. Dom gick med på det och gav honom dropp i ett par timmar med medicin i. Mot krökningar och värk.
Nu är dom hemma, men han har inte velat äta ännu. Hoppas hoppas hoppas han gör det imorgon, hoppas han blir bra.
Han är bara 6 år ..

Fortsätter hålla tummarna för han då… hoppas han blir bra snart
_**/Mvh Anne
Tack Anne :)
Urinvägsinfektionen är fortfarande inte bra. Dom ska ta ultraljud på njurarna. Dessutom hade han ett blåsljud i hjärtat.
Så mamma ska till vet igen.

Ajdå =/ Hoppas de får ordning på det hela
_**/Mvh Anne
Max blev piggare efter förra besöker på djursjukhuset. Men nu har han inte ätit på 3 dagar, har spytt minst en gång om dagen och nu ligger han ock skakar. Så mamma måste in igen :( Förra gången hittade dom inget fel, kommer dom hitta det denna gåbgen?

Aj då =/ *håller tummarna fortfarande*
_**/Mvh Anne
Tack Anne.
Det är så synd om både max och mamma :( Och jag har inte möjlighet att fälja med som stöd-.
Nämen gud så hemskt.. Håller tummar och tassar här..
Va det verkligen urinvägsinfektion. Min vovve trodde vi hade urinvägsinfektion men han hade en bakterie som heter Escherichia coli förkortas E-coli. Men nu är han frisk igen men håller tummar och tassar här..
Lite info om bakterien E-coli:
Escherichia coli är en av många bakteriearter som lever i de nedre delarna av tarmarna hos varmblodiga djur, inklusive fåglar och däggdjur. Det klarlades tidigt att den kan orsaka olika typer av infektioner i bland annat urinvägar, blodbanor, hjärnhinnor och tarmar.
Dom stack in en nål i urinblåsan och tog tester, mamma hade även tagit pissepro på honom. De visade inget :/ Dom har även kollat njurarna o de visade heller inget.
Har dom tagit odling på urinet?
Det vet jag inte :/ Hör det inte till det normala att göra det?
Nu vet jag, dom har tatt odlingar 2 gånger. Men det har inte visat ngt.
okej.. Hoppas ialla fall att det löser sig för er och vovven samt mor din. Och lycka till uppdatera så fort du vet något.
#18 Tack :)
Han blev inlagd igår, och är fortfarande kvar.
Vet inte så mkt mer. Han hade varit lite piggare idag. dom skulle se om han kunde behålla maten.
Han får inte komma hem idag heller. Men han är piggare och har fått vara ute på rastgården idag.

Vad bra att han är piggare iaf… Har de kommit på orsaken ännu?
_**/Mvh Anne
Tror inte det tyvärr. Dom bara ger honom medicin för diarre och kräkningar.
hur är allmänstatus på hunden. hur gammal är hunden vad äter han för foder får han i sig nått annat har han sprungit lös har ni katt el andra djur. kan det finnas gammalt slaktavfall om han varit lös.
Vet inte riktigt vad som menas med allmännstatus?
Han äter bravo biffar i vanliga fall, men har sedan han blev sjuk bara fått lite dietfoder av vet.
Annat får han inte i sig vad vi vet, näre han är lös är precis vid oss så vi ser allt han gör, inga andra djur. Slaktavfall har han heller inte fått is ig.
Han får inte komma hem idag heller :( Mamma fick hälsa på hnom och han är inte sitt vanliga jag .. han vill inte äta så de ska ta ännu fler tester. Dom vet inte vad det beror på… Hoppet börjar snart tryta..

Tummarna blir snart blå men jag håller dem fortfarande
_**/Mvh Anne
Tack Anne. Hoppas verkligen dina tummar hjälper. Börjar tänka på att tänk om det går så långt att man måste tänka på avlivning .. mamma kommer inte klara de :( Inte jag heller..
Han är fortfarande inlagd, men nu vet dom vad det är, tror dom.
Bukspåttskörtel inflamation. På ultraljud ser det tydligen ut som cancer, så för säkerhetsskull skickar dom ett prov till USA, bara för att utesluta det.
Det är stor risk för återfall, så han kommer få äta specialfoder. Inte så bra då han har kvalsterallergi :/ Men vi måste ju försöka ge det.

Hoppas att han blir frisk snart och att han tål fodret
_**/Mvh Anne

#29 Hade en hund med inflammation i bukspottkörteln och den fungerade inte riktigt som den skulle. Vi gav tiken bukspottkörtlar ifrån gris, tro det eller ej men det "löste upp" hela problemet och hon blev frisk samt kunde återgå till vanligt foder efter ca 1år.
*Putt* Hur går det med honom nu Hera?
Han är piggare nu, så han kanske får komma hem imorgon :)
Hera.. Vad bra;) Hoppas att det går bra för honom!!!

Vad skönt att han fått komma hem iaf =) Hoppas att han blir helt bra igen och slipper återfall
_**/Mvh Anne

Vad jätte skönt att lill skruttis är hemma.
hoppas att han håller sig hemma nu och inte behöver göra några dumma utflykter till veten förrän det är dax för Vaccination eller nått annat mildare. :-)
Får man fråga vad notan hamnade på?
Jag vet om att Reg. Djursjukh. i HBG INTE är kända för at vara billiga för sina saker….
Jag vet att man skiter i pengar när det gäller sina pälsklingar.
Gärna pris både med och utan försäkringen, :-)
Hm, vet inte riktigt ännu, eftersom det under hand vistelse började ett nytt försäkringsår, om jag fattat det rätt. Så dom håller på att disskutera ännu :/

ja dessa försäkringsbolag, lyckas alltid och krångla till det :-)
Vilket bolag har hon? =)

Hoppas det läker bra och att han slipper få fler tumörer.
_**/Mvh Anne

~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
jättebra anne
Ofattbart.

#46 vad är det som är ofattbart?
_**/Mvh Anne
Ja, gissa det du. 
48,skulle jag också vilja veta….
Anne jag raderade alltihopa såg ingen anledning till att det skulle vara kvar alls